XML feed je typ datového přenosu ve standardizované podobě eXtensible Mark Up Language, který je možné integrovat na webové prostředí e-shopu, a tímto může provozovatel sledovat dostupnost zboží v databázi dodavatele.
V případě využívání dropshippingu, je používání XML feedu nejméně náročný způsob exportu informací o skladových zásobách od dodavatele k provozovateli e-shopu. Provozovatel může nahlížet do skladových zásob dodavatele. Díky tomuto zařízení je možné snížit chybovost aktualizace skladových zásob od dodavatele k prodejci, a jestliže si zákazník objedná zboží, měly by být údaje o stavu zboží aktuální s údaji o objednání. E-shop ihned aktualizuje své portfolio produktů, stejně jako dodavatel.
Co je v rámci XML feedu předáváno:
Evidence skladových zásob
Popisy produktů a jejich parametry
Ceny zboží
Odkazy na fotografie
Výhody:
Celý proces je rychlejší
Spolehlivost informací a rychlost informací
Klesá administrativní zátěž a jsou redukovány náklady na lidský faktor
Pokles nákladů a možnost prodeje zboží za nižší cenu
Nevýhody:
Cena se pohybuje v rozmezí 5 000 Kč až 10 000 Kč, a to je pro malý e-shop relativně vysoká částka
Většina dodavatelů XML feed nepoužívá
V případě malého e-shopu, který má měsíční obrat kolem 20 000 Kč, je nákladné investovat do automatizovaného XML feedu, ovšem administrativní zátěž a evidence zboží je pro e-shop také nákladná, a navíc lidský faktor může vyvolat značnou chybovost ve stavu zásob. Je možné zvolit kompromis, který nepředstavuje vysokou investici a vyžaduje několik hodiny práce týdně.
Nejčastější změny stavu zboží jsou prováděny hromadně. Data z XML je možné importovat do MS Office Excel, který tento import podporuje. Informace jsou v programu upraveny a následně uloženy do formátu CVS (Coma Separated Value), který je pak zapotřebí importovat do redakčního systému e-shopu. Tato činnost trvá okolo jedné hodiny v závislosti na tom, jak rozsáhlou databázi aktualizujete, a proto je optimální aktualizaci databáze neprovádět každý den.
Tyto dva způsoby aktualizace dat jsou optimálním případem vedení databáze. Ovšem v současné době v České republice XML feed využívá méně než 25 % dodavatelů a proto provozovatelé e-shopu musí aktualizovat informace o naskladněném zboží ručně.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy