Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Cenová strategie v e-shopu

Díky flexibilitě nabídky zboží v eshopu a nízkým provozním nákladům je flexibilní i cena produktů. Produkty prodávané na internetu jsou zpravidla levnější, než produkty, které si zákazník koupí v kamenném obchodě. Díky nulovým transakčním nákladům může zákazník e-shopu porovnávat ceny rychleji, než v kamenném obchodě.

Na webových stránkách, nejen díky portálu heureka.cz, může ihned srovnat ceny z jednotlivých e-shopů, a to v pohodlí svého domova. Naproti tomu potenciální zákazník kamenného obchodu nebude chodit od jednoho krámku ke druhému a poznamenávat si ceny na papír. Některý to možná udělá, ale zdaleka ne všichni. A proto je při tvorbě ceny nezbytné dbát na cenovou strategii.

 

 

Strategie, které využívat při tvorbě ceny:

 

  1. Nízké ceny

    Mám zájem, jak si mohu objednat?

    Volejte: +420 607 044 665

    Pište na: info@altaxo.cz

Prodejce porovná ceny u ostatních internetových obchodů a nasadí nižší prodejní ceny. Myslete také na to, že zákazníci se nemusí vždy nutně řídit cenou.

 

  1. Vysoké ceny

U běžného spotřebního zboží je využití této cenové strategie neefektivní, ale dá se dobře aplikovat na luxusní zboží nebo na zboží, které má nadstandartní doplňkové služby či servis.

 

  1. Přidaná hodnota

E-shop nabízí k prodávaným produktům doplňkový sortiment, který jeho konkurence neposkytuje. V tomto případě jsou ceny nabízených výrobků dražší, než u konkurence, a to je právě touto jedinečností. Zákazník by měl mít k dispozici odborné konzultace, popř. komunikaci na vyšší úrovni, aby mu bylo podáno profesionální vysvětlení ohledně koupě daného zboží s přidanou službou.

 

  1. Dynamická tvorba ceny

Při sledování cen svých konkurentů můžete s cenou libovolně pohybovat, snižovat ji, anebo zvyšovat. Informace o cenách jsou veřejně dostupné, a když víte, že jiný e-shop nabízí stejné zboží jako vy, s výrazně nižší cenou, ví o tom i zákazník.

 

  1. Přechodné slevy

Pokud se rozhodnete pro tuto strategii, musíte zákazníka vždy ihned o akci informovat, a to prostřednictvím e-mailu či SMS (pro registrované zákazníky), prostřednictvím Facebooku, na svých webových stránkách, prostřednictvím bannerové inzerce či s využitím PPC reklamy. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!