Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Co je třeba podniknout, než uvedeme internetový obchod do provozu: Vytvoření vstupní stránky

K vytvoření e-shopu je nejprve nutné získat živnostenské oprávnění, zajistit financování celého e-shopu a projektu, který jsme předem vytvořili a promysleli, mít vyjasněné vztahy s dodavateli, zajistit vhodnou doménu, hosting webu a webové stránky. Nyní je tedy záhodné říci si něco o tom, jak by měla vypadat úvodní webová stránka. 

 

Landing page

Takto je nazývána vstupní stránka. Není nic složitého na rozpoznání dobré a špatné landing page, ale je dobré si něco málo přečíst (v bodech) o jejím ideálním vzhledu.   Co je nejpodstatnější na vzhledu stránky
  • Přehlednost
  • Návštěvník se musí orientovat a měl by být ponoukán k nějaké akci
  • Tzn. v případě e-shopu k objednání zboží
  • Rychlá orientace na stránce, která je v dnešním elektronickém světě nezbytná. Údaje musí být uspořádány tak, aby se návštěvník rychle zorientoval
  • Pravidlo 3-30-3 – tři vteřiny by měly stačit návštěvníkovi k tomu, aby se zorientoval, věděl, kde se nachází a zda stránku potřebuje, 30 sekund by mu mělo stačit na to, aby nalezl to, co jej zajímá, aby nabyl informaci, kvůli které na web zavítal, tři minuty by měly postačit k tomu, aby nalezl hledaný objekt – aby nalezl zboží, vybral si jej
  • Měla by sloužit jako rozcestník
  • Informace musí být přehledné, dostupné a aktuální
  • K požadované informaci by se měl zákazník dostat intuitivně, snadno, bez komplikací
  • Ztratit zákazníka kvůli nepřehlednosti webových stránek je velice snadné
  • Vzhled vstupní stránky a přehlednost je proto velice důležitá a tvoří jeden z bodů úspěšného chodu e-shopu

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Jak má úvodní stránka vypadat
  • V hlavičce by měl být uveden název internetového obchodu, krátký popis, slogan – vše výstižné a stručné
  • Hlavička na stránce musí obsahovat menu, dostupnost informací
  • Úvodní stránka musí obsahovat základní informace o společnosti a zejména možnost výběru a vstupu do jednotlivých kategorií prodávaných výrobků
  • Na hlavičce musí být ikonka „úvod“, která přesměruje uživatele na úvodní stránku, nebo popř. logo společnosti
  • Dále by měla obsahovat ikonku „O nás“, která účelově slouží pro představení firemní strategie, představení firmy
  • V menu by měla obsahovat též ikonku „kontakt“, která by měla obsahovat kontakt na společnost, mapu, knihu návštěv a všeobecné obchodní podmínky, FAQ (Frequently Asked Questions) - nejčastěji pokládané dotazy, které poskytují zákazníkům (a i provozovatelům) usnadnění při nákupu a zodpovězení často kladených dotazů
  • Je vhodné nechat se inspirovat zkušenějšími kolegy, popř. tvorbu webu přenechat profesionální firmě, jelikož kvůli nedostatkům v úvodní stránce je možné, že by e-shop mohl přijít o zákazníky, a to kvůli zbytečným chybám

 

Časté chyby při tvorbě stránek

  • Využití plovoucího menu, které snižuje přehlednost stránek, orientace na stránkách a pohyb po nich je těžší
  • Obsah je přesycen informacemi, texty jsou dlouhé, jejich čtení zabere hodně času, vyhledávač texty neregistruje
  • Vyskakovací okna, nefunkční odkazy, neaktuální obsah, není volba vrátit se zpět v příkazech
Důležitá je funkce vyhledávání na webových stránkách, která usnadní návštěvníkům délku vyhledávání a také samozřejmě je nutné doplňovat aktuality do obsahu nebo na jinou stránku. Důkazem doplnění informací jejich aktuálnost a na toto zákazník také přihlíží.    Velkou nevýhodou pro úspěšný chod e-shopu (potažmo webové stránky) je nutnost nainstalovat speciální program, anebo prohlížeč k možnosti vstupu na webovou stránku. Zákazníky může odradit i registrace před tím, než si začnou vybírat zboží.   Každé sestavení webové stránky je individuální, ale je nutné, aby vycházelo ze základních podmínek a drželo se základních ověřených principů.  

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!