Fulfillment je označení, které zahrnuje veškeré kroky v e-shopu, jenž vedou k úspěšnému vyřízení zákaznické objednávky a zahrnuje: přijetí objednávky, zajištění distribuce, příchodu platby a přípravu zboží k odeslání. E-fulfillment je označení pro elektronické komunikační technologie. Patří do této kategorie i spravování virtuálních zásob pro distribuci, vyřizování plateb a optimalizaci dodávek.
Tento proces je částečně podobný dropshippingu, ale pozor! Není totožný. Fulfillment zajišťuje dopravu zboží ke koncovému zákazníkovi. Dropshipping je označení pro kooperaci dodavatele a e-shopu. Fulfillment je označení pro expedici dodaného zboží koncovému zákazníkovi. E-shop získá širší portfolio nabízených produktů, objedná zboží, které je doručeno fulfillment firmě, a ta jej odešle zákazníkovi.
Obecné fáze outsourcingových logistických činností v E-shopu:
E-shop objedná dle potřeby zboží od dodavatele
Ve skladovém a expedičním systému zaměstnanec zadá příchozí objednávku
Provozovatel logistického úseku nahlásí převzetí zboží a objednávku naskladní
V okamžiku, kdy je zákazníkem objednané zboží na místě ve skladu, zadá pracovník e-shopu požadavek na expedování zboží, připojí k objednávce i elektronickou fakturu
Provozovatel logistického úseku připraví zboží, zabalí ho do příslušného obalu a přiloží do balíčku fakturu, popř. další doplňkové materiály – letáky, pozornost pro zákazníka atp.
Zásilka je odeslána zákazníkovi
V konečném procesu záleží na tom, zda se jedná o malý či velký e-shop, a zda zákazník zboží platí kartou přes internet, na účet provozovatele e-shopu nebo dobírkou. V případě dobírky musí být tyto zásilky evidovány, a následně jsou vyúčtovány fulfillment firmou zpravidla v týdenním intervalu na účet e-shopu. Tento způsob odesílání zboží v České republice prozatím není tak častý, podobně jako případ dropshippingu.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy