Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Fáze modelu dropshippingu v e-shopu

V tomto modelu, který je součástí obchodování přes internet, je základním mechanismem rozdělení rolí mezi provozovatele e-shopu a odesílatele zboží. Tyto dva činitelé jsou vedeny jako dva odlišné obchodní subjekty.

Hlavním cílem provozovatele e-shopu je zařídit vysokou návštěvnost webových stránek, a také příslušnou konverzi, která bude jakýmsi obchodním poměrem mezi smluvními stranami. Touto konverzí se rozumí konverzní poměr, který udává podíl objednávek vztažený k počtu zákazníků. Dodavatel, tj. prodejce nebo výrobce zboží, který zboží odesílá zákazníkovi na základě údajů, které poskytne provozovatel webových stránek. Zákazník nepostřehne, že si objednal zboží v e-shopu, které mu bylo zasláno jinou společností.

 

Fáze modelu:

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

  1. Provozovatel e-shopu dostane od dodavatele data (XML feed), která obsahují popis zboží, název a parametry zboží, cenu zboží, odkazy na fotografie a skladovou dostupnost. Na webové stránky e-shopu je díky feedu importováno množství informací, které jsou momentálně aktuální. Jakékoli změny jsou ihned zaznamenány do obou databází, tj. do skladové databáze dodavatele a i do databáze e-shopu.

  2. Zákazník si zvolí zboží, které chce zakoupit, vyplní objednávku, zvolí způsob platby a dopravy. Platbu uhradí na účet e-shopu.

  3. Provozovatel e-shopu v systému dodavatele zadá objednávku, kterou uskutečnil zákazník, a strana dodavatele vyfakturuje e-shopu zboží za velkoobchodní cenu včetně ceny dopravy.

  4. Dodavatel odešle zboží zákazníkovi, ale jako odesílatele uvede e-shop, ve kterém si zákazník zboží objednal.

  5. Se zásilkou obdrží zákazník fakturu, ve které je uvedena adresa e-shopu, anebo ji obdrží elektronickou formou.

  6. Při odeslání zboží pošle dodavatel provozovateli e-shopu tzv. trackovací číslo, které e-shop odešle také koncovému zákazníkovi v potvrzovacím e-mailu.

Tato cesta k odesílání zboží je z pohledu samotné logistiky ideální. Jelikož nemusí být dopravováno zboží ze skladu dodavatele do skladu e-shopu, e-shop nemusí mít svůj vlastní velký sklad, tak odpadá velké množství zbytečných nákladů a samotné náklady na dodání zboží jsou minimalizovány. Ovšem je třeba dbát na precizní komunikaci mezi dodavatelem a provozovatelem e-shopu, systém objednávek musí být dokonale propojený, aby zákazník nepocítil problém. Model musí být transparentní a přenosy informací z jedné databáze do druhé musí být automatické. Velkou nevýhodou je závislost provozovatele e-shopu na dodavateli, popř. na více dodavatelích. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!