Manipulace se zbožím, objednání, příjem, kontrola, zaznamenání do systému, znovu zabalení pro zákazníka a odeslání, představuje časové i finanční úsilí, které může malý e-shop ušetřit a to tím, že tyto úkony přenechá externí firmě.
Prakticky to znamená, že provozovatel e-shopu odešle objednávku spolu s elektronickou fakturou fulfillment firmě, která zajistí expedici zboží.
Provoz e-shopu jako hlavní činnosti
Provozovatel nezíská pouze výhodnější zasílání zboží z hlediska časové dopravy zákazníkovy, ale také může tuto službu vykázat jako daňově uznatelný náklad. Jestli-že využije službu pro odesílání zboží externí společnosti, může si dle zákona nárokovat tyto náklady na manipulaci se zbožím daňovou úsporu a to ve výši 30% z těchto vydaných nákladů (v případě OSVČ). Naproti tomu, když bude zboží expedovat sám, popř. využije svého zaměstnance, nečeká provozovatele žádná takováto daňová úleva.
Provoz e-shopu jako vedlejší činnosti
Při provozu e-shopu jako vedlejší činnosti závisí ve velké míře na výši alternativních nákladů z vaší hlavní činnosti. Tyto náklady označují výši výdělku provozovatele z jiné činnosti, než kterou je právě e-shop.
V případě přenechání expedice zásilek externí firmě, se může provozovatel e-shopu věnovat užitečnějším činnostem – hledání nových zákazníků, propagace, marketingové činnosti nebo rozšiřování sortimentu. Rutinní balení zásilek a jeho rozesílání není v rámci malého e-shopu nutně interní záležitostí a v mnohých případech se vyplatí více využívat externí spolupráce. Externí distribuční centrum poskytuje svému partnerovi, tj. e-shopu, plán skladu a zásilek, které byly naskladněny, které naskladněny budou, a to pro lepší přehled provozovatele. Tento efektivní systém využívá lépe fixní zdroje a umožní rychlé dodání a minimální chybovost.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy