Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Jak založit e-shop v České republice

V následujících odstavcích se stručně dozvíte informace, které před založením eshopu musíte nutně vědět a které vám budou užitečné nejen po administrativní stránce, ale zejména také pro praktické využití a koncepci eshopu samotného.

 

Kroky před založením

Nejprve je třeba ujasnit si své cíle a stanovit záměr, se kterým bychom chtěli e-shop budovat. Vstup na trh e-shopů je snadný a v ČR je tento trend velice oblíbený. V České republice vzniklo od počátku užívání internetu přibližně 21 000 e-shopů, a proto je nutné velice dobře zvážit náklady a reálný příjem.  Vyšší konkurence stlačuje ceny dolů, snižují se marže obchodníkům a i velké společnosti mají problém se na trhu udržet. Se zvyšováním počtu e-shopu zvyšují zákazníci své nároky a konkurence roste. E-shop potřebuje velice nutně dobrou propagaci. Proto je velké množství obchodníků nuceno ukončit svou činnost.

Už na začátku samotného přemýšlení o provozování e-shopu je třeba mít na úvahu všechny důležité povinnosti a složky obchodování, které provoz vyžaduje.

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

 

Jak uspět

Klíčem k úspěchu je zviditelnění e-shopu a přilákání spojených zákazníků. Velice důležité jsou pozitivní reference, ovšem mějte na paměti. Negativní reference vyvolá vždy více negativních názorů, než pozitivní reference kladných názorů. Vždy je nutné mít vymezený cíl, předem stanovený plán obchodování a propagace. Je nutné myslet na propagaci vždy, i když se povede úspěšně e-shop rozjet, tak přesto je propagace nezbytná. Je vhodné vypracovat podnikatelský záměr, do kterého je zakomponována i analýza konkurence a konkurenčního prostředí, zákazníků a okolí firmy, podrobně vykalkulovat náklady, analyzovat veškerá rizika, tok peněž a stanovit si počáteční marketingovou strategii, kterou je nutné dále rozebrat a dopracovat.

Důležité a klíčové je to, co bude prodejce a zřizovatel eshopu nabízet zákazníkům. Na tomto poli je potřeba zvážit veškeré náklady a také vzít v úvahu sílu konkurence. Důležité je zamyslet se a reálně zvážit možnost přepravy zboží, způsob skladování a veškeré náklady s tímto spojené, převis nabídky nad poptávkou, racionální zvážení prodeje, a analýzu výnosů a nákladů. Také musí zvážit, zda jeho služby budou natolik kvalitní, aby se zákazník rád do obchodu vrátil. Důležitá je znalost nabízených produktů a vztah k tomu, co prodáváte, abyste mohli poskytovat dobrý servis, rady a péči zákazníkovi.

 

 

Odlišení se v rámci konkurence

Je dobré zvolit odlišný přístup prodeje, komunikace, zasílání zboží, než který má vaše konkurence. V dnešní době jen stěží naleznete mezeru na trhu v prodeji či distribuci předmětů a služeb. Ale můžete přistupovat jinak k zákazníkům. Odlišení od konkurence může být např. specializace daného produktu, zúžení šíře sortimentu a poskytnutí širokého spektra výrobků z velice úzké oblasti, popř. produktové řady. Důležitá je inovace produkce, zavedení netradičního produktu nebo nové služby jako první. Nejnižší cena není téměř nikdy úspěchem k dobrému a prosperujícímu e-shopu.

Při promýšlení podnikání na internetu je dobré hned na začátek využít všechny výhody, které internet nabízí a zakalkulovat je do svých analýz a očekávání. Na internetu můžou zákazníci využít dlouhého chvostu – což znamená, že internet má neomezenou kapacitu výrobků, prodejna nikoli. Je možné nabízet zákazníkům širší sortiment, než v kamenném obchodě, jelikož v něm není často prostor pro skladování. Velké procento zákazníků si zboží vyhlédne v obchodě, a následně jej objedná přes internet, jelikož v internetovém obchodě odpadá mnoho nákladů spojených s chodem kamenného obchodu, a cena výrobku je proto nižší. Je důležité zjistit před založením eshopu, zda jsme schopni (s uspokojujícím ziskem) prodávat za konkurenceschopnou cenu – ne draze, ale ne prodělečně. Je nutné správně nastavit kalkulaci, do které je třeba započítat veškeré náklady spojení s podnikáním.

 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!