Od samého počátku ideje, která se dotýká založení obchodu, musíme brát v patrnosti, že na prvním místě, které nás v daný moment zajímá, se dostává efektivita. V České republice je možné založit čtyři druhy internetového obchodu.
1. Internetový obchod zcela zdarma
2. Možnost pronajmout si hotový návrh internetového obchodu, který nabízí i možnost vlastních úprav.
3. Vytvořit internetový obchod přímo na zakázku společnosti – toto patří mezi nákladnější variantu
4. Pokusit se naprogramovat e-shop – tato varianta je určena spíše pro programátory a běžný „smrtelník“ ji pravděpodobně nevyužije
Internetový obchod zcela zdarma
Výhody
- Minimální náklady
- Dostupnost
Nevýhody
- Jednoduchý a unifikovaný vzhled
- Nízká možnost úprav
- Velice často je určeno množství položek, které mohou být na webu vyobrazeny
- Provázanost mezi účetními a skladovými systémy není dostupná
- Zabezpečení údajů o produktech a produktech není možné
Proto není nejlevnější varianta vždy ta nejvhodnější. Samozřejmě, že záleží i na velikosti e-shopu, na tom, co chce obchodník prodávat. Je dobré tuto možnost využít, pokud si chcete otestovat, jak e-shop může fungovat, a vyzkoušet si, co jeho provoz obnáší.
Kde jej najdete?
Na webech, které tuto službu poskytují a které se jí zabývají. Bývají jimi často i poskytovatelé webových stránek zdarma: webnode, zdarma-eshop, root, novyshop a další portály.
Možnost pronajmout si hotový návrh
Specializované společnosti nabízí pronájem a správu e-shopu za poplatek. V tomto případě obchodníci nejčastěji sáhnou po tomto řešení.
Výhody
- Finanční dostupnost, ceny se pohybují od 100 do 2500 Kč v závislosti na nabízených službách a velikosti e-shopu
- Možnost částečného přizpůsobení s rozšířenou nabídkou služeb
- Snaha o individuální péči
- Možnost propojení s účetním programem a skladovou evidencí
- Je možné využívat internetové platby
- Možnost sledovat návštěvnost a statistiky, které jsou schopné analyzovat funkce obchodu
- Je možné přidat do e-shopu neomezené množství položek
- Je možné spolupracovat s dalšími servery: srovnávače cen, sociální sítě
Nevýhody
- Pro někoho může být odrazující poplatek za správu e-shopu
- Není možné měnit razantně vzhled, pouze je možné změnit barvu stránek
- Pouze určité šablony, e-shop není odlišen od konkurence
Je možné při prvním seznámení s touto variantou provozu e-shopu začít se základní variantou a postupně přidávat moduly a dostávat se na složitější verze e-shopu. Je jisté, že tento systém nebude mít významné vady, jelikož je prověřený a „vyšperkovaný“ k dokonalosti. Tento způsob provozování e-shopu je nejlevnější a nejrychlejší a nejbezpečnější variantou, co se srovnání týče.
Toto řešení je cenově příznivé, je dostupné i pro začínající podnikatele a problémy, které vzniknou v průběhu chodu e-shopu, jsou rychle a operativně vyřešeny právě díky externí správě webových stránek.
Obchod na zakázku
Externí firmě je zadán požadavek a ta vytvoří e-shop na zakázku a to přesně tak, jak si zákazník přeje. Je zcela jedinečný, odlišuje se od konkurence.
Výhody
- Odlišnost od konkurence, jedinečnost
Nevýhody
- Cena se pohybuje řádově kolem desetitisíců korun, ve které jsou zahrnuty výdaje započítávající náklady na vývoj obchodu, grafické úpravy
- Délka vytvoření e-shopu je dlouhá, až několik měsíců – vždy záleží na požadavcích a od tohoto se odvíjí i cena
Vytvoření e-shopu je prováděno na základě smlouvy o dílo dle § 536 obchodního zákoníku. Pokud s některými částmi ve smlouvě nesouhlasíte, neváhejte se dožadování o vlastní podmínky. Je zcela běžné, že dochází k úpravám smlouvy o dílo v těchto případech, jelikož vytvoření webových stránek pro e-shop je velice nákladnou záležitostí a proto je nezbytně nutné, aby se smlouvou plně souhlasily obě dvě strany.
Co se stane, když vám proporce obchodu přestanou vyhovovat?
A zde přichází na řadu správné sepsání smlouvy. Je zcela přirozené, že vám proporce obchodu po letech podnikání nemusí vyhovovat, a proto máte nárok na jeho předělání. Teď je ovšem otázkou, kolik toto předělání bude firmu stát po výdajové stránce. Je nutné si hned v úvodu smlouvy o dílo domluvit přesné podmínky, i pro předělání e-shopu, a myslet vždy dopředu.
Tato cesta tvorby e-shopu je nejlepší varianta pro podnikatele a obchodníky, kteří mají dostatečné výdělky, e-shop již provozovali, a vyznají se v těchto programech. Sami mohou parametry nastavit tak, jak jim vyhovují, stanoví dobré smluvní podmínky pro obě strany a předejdou brzkým modifikacím.
Mám zájem, jak si mohu objednat?
Volejte:
+420 607 044 665