Jak měřit chování zákazníků v závislosti úspěšnosti promočních kampaní? V USA a v západní Evropě převládá způsob měření nákupního chování zákazníků prostřednictvím konverzního poměru, který udává, kolik procent kliknutí na příslušnou reklamu ve výsledku znamená prodej, registraci zákazníka v e-shopu či získání potenciálního zákazníka jinou cestou (vyplnění dotazníku, soutěže, atd.).
Tento způsob neznamenává pouze kliknutí na odkaz, ale také aktivní odezvu ze strany zákazníka. V České republice prozatím převládá trend hodnocení počtu návštěvníků a tento trend neodráží žádný konverzní poměr. Tudíž neodráží úspešnost promočních kampaní v e-shopu.
E-shop může na internetu propagovat svůj obchod prostřednictvím několika druhů reklamy, a model plošné internetové reklamy skrz reklamní bannery. Tyto bannery fungují na push principu a snaží se zákazníka ke koupi produktu přimět nebo spíše přinutit. Zákazník nevyhledává toto zboží sám, ale je mu prostřednictvím webových bannerů nabízeno.
Jak připravit plošnou internetovou reklamu
INTRODUCER: Zaváděcí fáze
V této fázi je nutné přesvědčit zákazníka o tom, že tento produkt je pro něj ten pravý s cílem oslovit největší počet zákazníků. Hlavní snahou by mělo být vnuknout zákazníkovi myšlenku, že potřebuje produkt vlastnit.
INFLUENCER: Ovlivňující fáze
Cílem je zákazníkovi nabídnout další informace o produktu, který je předmětem bannerové reklamy. Zákazník by se měl v této fázi utvrdit, že má o produkt skutečně zájem, a že je jeho volba správná. Je vhodné využít banner s proklikem.
CLOSER: Ukončovací fáze
Zákazník si zakoupí zboží v internetovém obchodu.
V této oblasti je nejlépe vhodné využít dva měřitelné ukazatele, které jdou ruku v ruce s tímto modelem, a to jak dlouho je návštěvník na webových stránkách e-shopu a který typ souboru jej na stránky přivedl (v tomto případě to byl banner). Obyčejně v internetové reklamě není příliš vhodné tento model používat s obyčejným bannerem, a to zejména díky bannerová slepotě.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy