Proč provozovat e-shop a ne kamenný obchod, to je pro mnohé uživatele internetového obchodu jasné. Mohou si zboží objednat z pohodlí domova, zásilka je jim doručena až domů, a nemusí se o nic dalšího starat.
Pro prodejce zase provoz e-shopu znamená nižší provozní náklady. Pojďme se ale podívat na veškerá pozitiva výhody e-shopu podrobněji.
Pozitiva pro prodejce:
Pro založení e-shopu nemusíte počítat s vysokými počátečními náklady. Investujete pouze do tvorby webových stránek a registrace domény, a následně můžete provozovat e-shop, a to i díky partnerským smlouvám (např. fulfillment).
Provozní náklady e-shopu jsou nízké, nižší než pro kamenný obchod. Takto může e-shop účtovat nižší ceny výrobků pro zákazníky. Nemusí platit zbytečné mzdy zaměstnancům či pronájem prodejny (popř. několika provozoven) a skladů. Expedici zboží může zadat externí firmě, a tím uspoří vysokou sumu na provozních nákladech.
Flexibilní přizpůsobení nabídky zboží zákazníkům. Dle oblíbenosti kupovaných produktů může výrobce obměňovat nabídku zboží a reagovat na přání klientů.
Zákazníci si mohou zboží objednat kdekoli a kdykoli - z pohodlí domova, v sobotu, v neděli či o půlnoci. Nemusí se fixovat na provozní dobu v obchodě.
Pozitiva pro zákazníky:
Může zboží objednat kdykoli a kdekoli.
Využívají efektivně svůj volný čas. Nákup mohou uskutečnit ihned, neobchází řadu obchodů, nemusí čekat ve frontě, a nemusí nikam dojíždět proto, aby si koupili zboží. Nevznikají dodatečné transakční náklady.
Snadné srovnání cen a výrobků. E-shop nabízí pro zákazníky nepřeberné množství výrobků. Může uskutečnit nákup různého typu zboží ihned a z jednoho místa.
Reference na zboží jsou dostupné, a spotřebitel si může snadno vybrat, které zboží si chce zakoupit.
Nízké ceny.
Možnost vrácení zboží bez udání důvodů do 14-ti dnů.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy