Návratnost investice - jednoduše řečeno čistý zisk (v horším případě ztráta), kterou porovnáváme s počáteční investicí. Tento poměr udáváme v procentech.
V souvislosti s PPC reklamou vypočítáme návratnost investice logicky tak, že zisk vydělíme investicí a abychom dostali procentuální hodnotu, vynásobíme výsledek stem.
ROI v (%) = zisk / investice * 100
Jestliže je váš průměrný zisk z jednoho kusu prodaného zboží 200 Kč a náklady na provoz e-shopu jsou za jeden měsíc 45 000 Kč, vypočítáte ROI takto:
Spočítáte si, jaký zisk by měl přijít z prodeje jednoho produktu: 45 000/200=225 Kč
Spočítáte samotné ROI: 200/225*100=89%
Jestli-že je ROI menší než 100 %, znamená to, že je návratnost menší než 100 %, a že se váš obchod nachází ve ztrátě.
Jak dosáhnout nejvyšší hodnoty návratnosti investic?
Pro internetovou firmu, e-shop, jsou stěžejní přehledné webové stránky, dosažení určitého počtu prodeje, vysoká návštěvnost, splnění stanovených cílů. Hlavním cílem e-shopu je získat nejvíce zákazníků, vůdčí pozici na trhu, a dosažení vysokých tržeb.
Nejdůležitějším cílem pro optimalizaci pro vyhledavače je relevantní návštěvnost. Tímto se rozumí taková návštěvnost, která má pro e-shop nějaký význam a může se proměnit v potenciální zákazníky. Správně prováděné SEO může na webové stránky přilákat skutečně relevantní návštěvnost, potenciální zákazníky, kteří na vašich stránkách uskuteční nákup.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy