Na internetových portálech se můžeme setkat s drobnými provozovateli e-shopu a také s velkými e-shopy, které pohltí většinu trhu. Jak tyto subjekty vymezíme a co je pro jejich existenci typické, to je předmětem tohoto článku.
Malý e-shop
Často podnikatel, OSVČ, spravující internetové stránky. Tento subjekt nedrží přílišné zásoby, objednává zboží do e-shopu na základě objednávek koncových zákazníků, aby eliminoval vynaložení finančních prostředků na držení velkého objemu zboží (pull – princip). Jeho hlavním cílem je vyhotovit kompletní zásilku a zaslat ji zákazníkovi co nejrychleji. Ovšem zásilka může pocházet od několika různých dodavatelů, a její zkompletování může trvat příliš dlouho.
Základní znaky malého e-shopu:
Obchod je orientovaný na zákazníka
Snaží se nabízet široký sortiment
Zboží nedrží skladem, ale objednává ho dle uskutečněných objednávek zákazníka
Expedice zboží z malého e-shopu trvá zpravidla déle, než jeden den – tzn., pokud si zákazník objedná zboží, je expedováno zpravidla nejdříve za dva pracovní dny (a později)
Velký e-shop
Na rozdíl od malého e-shopu tento obchod drží velké procento zboží, které na webových stránkách nabízí, skladem. Malý e-shop nabízí zboží jednotlivým zákazníkům a uskutečňuje drobné objednávky. Velký e-shop může uskutečňovat objednávky pro spotřebitele, nebo pro drobné e-shopy či podnikatele, kteří dále toto zboží prodají. Jinými slovy velký e-shop často uskutečňuje velkoobchodní objednávky, dosáhne vyššího zisku, je schopen prodat výrobky levněji, expedovat je rychleji a získává vyšší marži na zboží.
Základní znaky velkého e-shopu:
Často na sebe převezme roli velkoobchodu
Není orientován bezprostředně na zákazníka
Nabízí užší sortiment zboží
Zboží drží z velké části skladem
Rychlejší expedice, automatizace, velké množství objednávek
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy