Nejste na internetu? Neexistujete! Jak ale vytvořit přínosné webové stránky své společnosti, aby se v nich zákazníci vyznali a aby se na ně rádi vraceli?
Úspěšný web by měl mít přehlednou navigaci a srozumitelnou strukturu, aby v něm byla možná jednoduchá orientace. Věřte, že v opačném případě klienty váš web odradí.
Navigace a struktura
Že nevíte, o čem je řeč? Navigace, to je soubor konkrétních ovládacích prvků, díky nimž se uživatel webu může pohybovat mezi jednotlivými stránkami. Jsou to např. tlačítka, formuláře, odkazy, menu.
Na ideální navigaci neexistuje žádný přesný recept. Je nutné uvažovat v zájmu uživatele a z pohledu toho, co je web schopen nabídnout.
Druhy navigace
Struktura uspořádává a rozděluje informace na jednotlivé stránky dle různých souvislostí. Asi nejužívanější je dnes stromová struktura. V té mají informace jediné místo a jsou seřazeny do kategorií, mezi nimiž panuje jistá hierarchie. Pro jeden web je možné vytvořit struktur více – jedna může být hlavní, další mohou být doplňkové.
Detaily a rozcestníky
Detail je stránka, kterou uživatel hledá. V e-shopu jsou typickým detailem jednotlivé stránky zboží, ale také stránky s kontakty a obchodními podmínkami.
Na příkladu e-shopu si vysvěltíme i to, co je rozcestník. Je to jednotlivá kategorie zboží. Rozcestník dává na výběr a pomáhá uživateli najít hledaný detail. Při tvorbě rozcestníku je nutné zvážit, zda bude vytvořená kategorie dostatečně přínosná a návodná, aby se zde uživatel dokázal snadno rozhodnout, kam dál.
Myslete na cílovou skupinu
Hlavní struktura je to, co bude mít uživatel vašich stránek stále na očích. Rozmyslete si tedy, koho chcete oslovit a jak. Podle toho potom navrhněte strukturu. Struktura by měla být upravena podle toho, kdo tvoří cílovou skupinu.
Rada na závěr
Dbejte na to, aby byl váš web neustále přehledný a aby se v něm potenciální zákazník neztrácel. Pravděpodobně by šel hledat jinam.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy