Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Navrhování navigace a domovské stránky

Nejste na internetu? Neexistujete! Jak ale vytvořit přínosné webové stránky své společnosti, aby se v nich zákazníci vyznali a aby se na ně rádi vraceli?

Úspěšný web by měl mít přehlednou navigaci a srozumitelnou strukturu, aby v něm byla možná jednoduchá orientace. Věřte, že v opačném případě klienty váš web odradí.

 

Navigace a struktura

Že nevíte, o čem je řeč? Navigace, to je soubor konkrétních ovládacích prvků, díky nimž se uživatel webu může pohybovat mezi jednotlivými stránkami. Jsou to např. tlačítka, formuláře, odkazy, menu.

Na ideální navigaci neexistuje žádný přesný recept. Je nutné uvažovat v zájmu uživatele a z pohledu toho, co je web schopen nabídnout.

 

Druhy navigace

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

  1. Základní navigace – odpovídá základní struktuře webu, často je zobrazena jako kombinace hlavního a lokálního menu
  2. Hlavní navigace – obvykle se jí říká menu, vyskytuje se na každé stránce a obsahuje odkazy na hlavní sekce nebo podsekce
  3. Lokální navigace – objevuje se na podstránkách a obsahuje odkazy na sekci či podsekci, v níž se uživatel právě nachází, nejčastěji bývá součástí hlavního menu
  4. Rozbalovací menu – obsahuje celou základní strukturu
  5. Drobečková navigace – vyznačuje polohu aktuální stránky v hlavní navigační struktuře
  6. Navigační stránky – neboli rozcestníky, nemají žádný vlastní obsah, představují jen cestu k hledanému detailu
  7. Kontextová navigace – odkaz navádějící na kontextově relevantní stránku
  8. Alternativní a fasetová navigace – struktura je v podobě tzv. klasifikačních schémat, v nichž se obsah třídí podle různých kritérií
  9. Pomocná navigace – důležité odkazy v zápatí stránky, např. mapa stránek, kontakty, právní doložka aj.
  10. Mapa webu – jedna či více stránek, které shrnují obsah celého webu s odkazy na všechny jeho stránky, popř. jeho sekce

 

Struktura uspořádává a rozděluje informace na jednotlivé stránky dle různých souvislostí. Asi nejužívanější je dnes stromová struktura. V té mají informace jediné místo a jsou seřazeny do kategorií, mezi nimiž panuje jistá hierarchie. Pro jeden web je možné vytvořit struktur více – jedna může být hlavní, další mohou být doplňkové.

 

 

Detaily a rozcestníky

Detail je stránka, kterou uživatel hledá. V e-shopu jsou typickým detailem jednotlivé stránky zboží, ale také stránky s kontakty a obchodními podmínkami.

Na příkladu e-shopu si vysvěltíme i to, co je rozcestník. Je to jednotlivá kategorie zboží. Rozcestník dává na výběr a pomáhá uživateli najít hledaný detail.  Při tvorbě rozcestníku je nutné zvážit, zda bude vytvořená kategorie dostatečně přínosná a návodná, aby se zde uživatel dokázal snadno rozhodnout, kam dál.

 

Myslete na cílovou skupinu

Hlavní struktura je to, co bude mít uživatel vašich stránek stále na očích. Rozmyslete si tedy, koho chcete oslovit a jak. Podle toho potom navrhněte strukturu. Struktura by měla být upravena podle toho, kdo tvoří cílovou skupinu.

 

Rada na závěr

Dbejte na to, aby byl váš web neustále přehledný a aby se v něm potenciální zákazník neztrácel. Pravděpodobně by šel hledat jinam.

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!