Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Návštěvnost webových stránek

V rámci tvorby webových stránek je kromě grafické úpravy důležitým atributem i podpora návštěvnosti. S vznikem a pořízením webových stánek je spojen nějaký konkrétní cíl, který by měl návštěvník provést (v e-shopu je to například odkup zboží).

Každý, kdo se prezentuje na internetu, se musí neustále snažit o zvýšení návštěvnosti svých stránek, protože to s sebou zpravidla nese i zvýšení počtu zákazníků, tržeb a zisku. Je potřeba maximalizovat cíl, který mají uživatelé splnit. I při osobním prodeji musí prodejce působit na zákazníka, odhadnout jeho chování a preference. V internetové prezentaci platí to samé.

Uživatelé přicházejí z různých stránek, odkazů a každý na webu stráví rozdílnou dobu. Pro jakoukoliv analýzu těchto informací je třeba měření návštěvnosti. S danými výsledky potom provést analýzu a navrhnout opatření, které povedou ke zvýšení návštěvnosti. Vhodným nástrojem pro měření těchto ukazatelů je Google Analytics, který i graficky znázorní vývoj návštěvnosti za Vámi požadovanou dobu.

 

Na jaké další statistiky byste se měli zaměřit?

Prokliky a míra prokliku

Tyto dva ukazatele Vám ukážou, kolik uživatelů považovalo reklamu za dostatečně zajímavou, aby na ni klikli a ocitli se na Vašich stránkách.

Klíčová slova

Díky klíčovým slovům si vybíráte, komu se bude Vaše reklama zobrazovat. Je vhodné sledovat kvalitu a četnost klíčových slov a případně je aktualizovat.

Vyhledávací dotazy

Pomocí této statistiky zjistíte, které vyhledávané dotazy přivádějí na Vaše webové stránky návštěvníky a můžete je přidat do klíčových slov.

A jak zvýšit návštěvnost Vašich webových stránek?

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Stav webových stránek je třeba neustále sledovat a možností, jak zvýšit návštěvnost webu je celá řada.

Bannerová reklama

Bannerová reklama je nejdražší forma marketingové komunikace a těžko se měří její úspěšnost. Dříve to byla velmi populární forma reklamy na internetu (možnost volby umístění banneru a velikosti), ale v dnešní době se dostává do popředí spíše SEO optimalizace. Uživatelé internetu se totiž naučili jednotlivé bannery ignorovat a jakékoliv cizí vjemy například v textu, hodnotí negativně.

SEO optimalizace

SEO optimalizace se do češtiny překládá jako optimalizace pro vyhledávače. Jsou to doporučení pro tvorbu webu, které mu zajistí lepší pozici ve vyhledávačích.

 Tvorba zpětných odkazů

Zpětné odkazy spočívají v umístění odkazů na jiný web. Zpětné odkazy zvyšují návštěvnost a hlavně jsou důležité pro SEO optimalizaci stránek.  Odkazy lze získat registrací do katalogů, formou zpětných odkazů, placených odkazů, psaním článků, výměnou nebo příspěvky v diskusních fórech.

Direct marketing

Do češtiny se překládá jako přímý marketing. Jedná se například o rozesílání emailů potenciálním nebo stálým zákazníkům. Někdy bohužel ale tyto maily končí označením spam a uživatele spíše obtěžují.

PPC kampaně

Jsou placené reklamy, které se zobrazují nahoře nebo na pravé straně vyhledávačů po zadání klíčového slova. Tyto služby nabízí jak Google (AdWords), Seznam (Sklik), ale i Facebook. Výhodou PPC reklamy je fakt, že platíte pouze za klik, který uživatele přesměruje na Vaše stránky.

 

Jak se návštěvníci dostanou na Váš web?

Přímá návštěvnost

Někdo zadá přímo URL stránku, někdo ji zadá do prohlížeče a pak se rovnou dostane na danou stránku. To se označuje jako přímá návštěvnost. Navíc zde spadá také klepnutí na odkaz v záložce, e-mailu nebo dokumentu.

Přístup přes vyhledávače

Když uživatel zadá do vyhledávače požadované slovní spojení a klikne na odkaz na Vaše webové stránky. Na stránky vstoupil právě prostřednictvím vyhledávače. Získat návštěvníky v rámci tohoto přístupu se Vám podaří díky SEO optimalizaci, která Vám zvýší pozici ve vyhledávání.

Návštěvy z odkazujících stránek

Odkaz na Vaši stránku může být uveden i na jiných webech. Pokud na odkaz uživatel klikne, označuje se jako návštěva z odkazujících stránek. Nejvhodnějším nástrojem získání návštěvníků z odkazujících stránek je budování odkazů neboli linkbuilding.

Jiné

V podstatě existují pouze tři výše zmíněné přístupy. Přesto Google Analytics (při označování odkazů) používá i čtvrtý přístup označený jako jiné. Zde zahrnuje například bannerovou reklamu, e-mailové kampaně, partnerské programy atd. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!