Na základě kvality těchto faktorů jsou ovlivněny pozice ve vyhledávání. Tyto faktory se nevyskytují přímo na stránce a jsou to vlivy exogenní, působící z vnějšku. Často je autor nemůže ovlivnit, a v důsledku těchto vlastností mají větší vlivy na pozici ve vyhledávání než on-page faktory.
Zpětné odkazy
V souvislosti se zpětnými odkazy zapomeňte na nesprávné pořekadlo: Čím více zpětných odkazů, tím lépe. Ne. To je nesmysl. Čím více zpětných odkazů, tím je větší pravděpodobnost, že některý z nich bude nekvalitní. Při umístění zpětných odkazů vedoucích na webovou stránku (a zase z ní) je podstatná kvalita tohoto odkazu, jeho věrohodnost. Nikoli to, zda je na webové stránce spousta odkazů. I jeden odkaz může být ohodnocen vyšším PageRank než několikanásobek těchto zpětných odkazů.
Texty, které se vyskytují v okolí odkazu
Každý odkaz by měl být, pokud je ta možnost, doplněn textem, jenž se k němu bezprostředně vztahuje. Pokud je text vytržen z nějakého kontextu nebo je úplně „mimo mísu“, raději k odkazu žádný text nepřidávejte.
Tematičnost
Pokud jsou odkazy na webu tematicky zaměřeny, je to jen ku prospěchu věci. Jestliže provozujete webový portál o cestování, měly by na něj směřovat odkazy o cestování a ne o tom, v kterém e-shopu se vyplatí koupě nového televizoru.
Stáří domény (doplňkový faktor)
Jestli-že je vaše doména staršího data, představuje pro vyhledavače větší autoritu. S tímto je úzce spjato vše, co se dá na webu nalézt. Stáří odkazů, blogů a článků má větší autoritu s přibývajícím stářím. Vyhledavač posuzuje celou situaci tak, že nový web, ihned po svém vzniku, nemá takovou informační sílu a kvalitu, jako web již zaběhnutý. Proto si nutně musíte postupem času vybudovat svůj web k tomu, aby danou sílu a autoritu mezi konkurenčními weby získal.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy