Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Advertainment

Pojem vznikl spojením dvou anglických slov advertising (reklama) a entertainment (zábava). Advertainment je novou formou propagace, která přinesla inovativní přístup k reklamě. Dochází k propojení komerce s předávaným obsahem. Programy sdělují lidem hravě a nenásilně poselství o značkách a výrobcích.

Reklamní sdělení je divákovi předáváno v novém neokoukaném formátu. Ten navíc není limitován tradičním třiceti nebo šedesáti sekundovým intervalem. Komerční odkazy se mohou objevovat v reality show, seriálech, zprávách, přímých přenosech, dokumentech, hudebních hitech, počítačových hrách. Cílem je marketingová podpora značky. Triviálním příkladem je product placement.

Vznik nového modelu si vyžádal pokrok doby. Televizní diváci už nemusí z pohodlí svého křesla nečině přihlížet reklamním bloků, které rozdělují jejich oblíbené pořady. Dálkové ovládání nabízí luxusní možnost pohodlného přepínání programů. Navíc digitální technologie daly mediálním konzumentům do rukou další možnosti kontroly obsahu.

Reklamní agentury už nemohly klientům zajistit deklarovaný kontakt s cílovou skupinou a musely přijít s inovací. Navíc klasické reklamní formáty jsou uživateli vnímány negativně. Advertainment je pro kreativce neuvěřitelnou příležitostí a obrovskou výzvou.

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

V současné době se produktové integraci de facto nelze vyhnout. Během oblíbených seriálů se zkracují reklamní přestávky, ale produkty a loga firem se stávají součástí nejsledovanějších programů. Na internetu je mnoho takových projektů k vidění např. na Youtube.com.

Pořady pro produktovou integraci musejí být vybírány citlivě. Úrodnou půdu nabízí například reality show. Dalším předpokladem úspěchu je originální a decentní zpracování. Při tvorbě obrazového obsahu se využívají atraktivní vizuální postupy s cílem zaujmout a pobavit diváka.

U product placementu se svět reklamy pohybuje na hraně. Pozitivní akceptování a okatý kalkul odděluje slabá linie. Přirozenost přináší levný úspěch, nepřirozenost laciný neúspěch. Průhledná produktová integrace může v očích spotřebitelů poškodit jak zadavatele, tak i použité médium.

Nicméně ve filmu se jedná o běžnou záležitost. Například populární filmy o Jamesi Bondovi jsou product placementem doslova prošpikované, ale zároveň pozitivně vnímané. Publikum komerční zadání běžně akceptuje.

Je logické, že advertainment nelze použít pro všechny inzerenty. Je vhodný pro posílení image zavedených známých značek, se kterými se diváci identifikují pouze díky názvu nebo logu. Není vhodný pro popis neznámého výrobku a jeho funkcí.

Propojení masové populární zábavy a masmédií má nezanedbatelnou hospodářskou funkci. Média mají vliv na spotřebu a potenciálně i na hospodářský růst. Kritici advertainmentu tvrdí, že nevychází vstříc potřebám diváků, ale pouze eliminuje zvyšující se náklady na klasickou reklamu. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!