E-marketingem je označován marketing, který je aplikován do prostředí internetových stránek. Jeho cílem je přilákat zákazníka, vybudovat značku, propagovat ji a dostat ji do lidského povědomí. V současné době je internet nejvyužívanějším mediem, a proto je e-marketing stále více prosazován.
Tento marketing obsahuje jak bannerovou reklamu, tak SEO, direct mail, cílený marketing atd.) je rozdělován na i-marketing a m-marketing.
Cílem tohoto přístupu je oslovit co největší množství potenciálních klientů. V tomto případě můžete použít plošnou reklamu, která osloví širokou skupinu klientů, anebo oslovit jednotlivce na základě jeho vlastních preferencí. Tato inzerce tvoří hlavní podíl příjmu provozovatelů webových stránek.
Druhy inzercí, které i-marketing využívá:
Bannerová reklama
Reklamní pruh, který plní funkci odkazu, při jehož kliknutí se dostane uživatel na webovou stránku, která nabízí příslušný produkt, inzerci, popř. to, co firma propaguje. Banner musí být na viditelném místě na webové stránce, která má vysokou návštěvnost s cílem, aby ho vidělo co nejvíce uživatelů, a aby se co nejvíce uživatelů dostalo na příslušnou stránku (zpravodajské servery, vyhledávače). Nevýhodou tohoto způsobu prezentace je bannerová slepota, kdy uživatelé ignorují bannerovou reklamu. Do této reklamy patří pop-up okna, která nejsou uživateli vůbec oblíbena.
Direct mail
Dále je možné oslovit potenciální klienty prostřednictvím přímých e-mailů. Firmy zasílají e-maily s příslušnými a konkrétními akcemi zákazníkům či vybrané skupině lidí, na kterou mají e-maily. Tyto e-maily sesbírají např. prostřednictvím registrací na webových stránkách.
Textová a kontextová reklama
Do této kategorie spadá pouze textová reklama, která neobsahuje obrázky. Například PR článek v novinách nebo na webových stránkách. K podpoře zobrazení textové a kontextové reklamy se využívá např. SEO.
Videoreklamy
Při spuštění videa na webových stránkách se před samotným videem objeví reklamní spot. V tomto případě očekávejte stejný výsledek jako u banneru, s nímž je spojena a bannerová slepota.
Virální marketing
Tato inzerce se bude šířit sama od sebe (jako virus) a náklady spojené s provozem jsou minimální. Sdílet a posílat si tuto reklamu budou lidé sami prostřednictvím fóra na youtube.com atd. Reklamy musí být zábavné a zajímavé.
S rozvojem smartphone do oblasti e-marketingu spadá i m-marketing, tj. marketing prostřednictvím mobilních sítí. Marketing je zaměřený na majitele mobilních telefonů. Uživatele je možné oslovit prostřednictvím SMS, zaváděním m-shopů v mobilních telefonech a také díky QR CODE „Quick Response Code“.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy