Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Jak na direct e-mailing?

Direct e-mailing je pojem, který se v marketingu objevuje čím dál častěji. Jde o aktivitu, která má řadu výhod a umožňuje poměrně snadno oslovit cílovou skupinu.

 

Jak na to?

Direct e-mailing není rychle „naťukaný“ e-mail, ale jedna z možností, jak oslovit své stávající či potenciální zákazníky. Při tvorbě zprávy k rozesílání nezapomínejte, že ve chvíli, kdy adresáta e-mail něčím ihned nezaujme, nebude ho třeba ani otevírat a rovnou jej přesune do koše.   První, co příjemce z vašeho e-mailu uvidí, bude předmět. Ten ho proto musí doslova nalákat k otevření celé zprávy. Použijte třeba i něco lehce šokujícího nebo si pohrajte se slovy – vždy by ale předmět měl alespoň trochu souviset s obsahem. Pro příklad si můžeme uvést slogany, které v předmětech svých direct e-mailů použila společnost Aukro: Ježíšek je popleta. Kdo pošle nevhodný dárek dál, odlétá. nebo Zima je príííííííma u teplých kamen, v nové posteli a domácím kinem.   Své e-maily obvykle začínáte pozdravem – odborníci radí si toto u direct e-mailingu odpustit. Použijte raději kvalitní a překvapivý headline (nadpis). Nebojte se popustit uzdu své fantazii, protože jen něčím skutečně „libovým“ zaujmete pozornost příjemce a on si vaši zprávu přečte. S (sice milým, ale také těžce škrobeným) „Dobrý den, vážený zákazníku,“ bohužel moc zvědavosti nenaženete.    Váš další obsah by měl být jasný a výstižný. Nerozepisujte se příliš obšírně – čas jsou peníze – a nikdo nebude dlouhé „litanie“ číst. Nechcete přece do e-mailu napsat novou Annu Kareninu, ale jen byste rádi prodali své služby či produkty. Pro naprostou přehlednost „rozbijte“ text, a to odrážkami a podnadpisy.    Pokud ve svém e-mailu píšete o něčem, co mohou adresáti najít na vašich stránkách, nebo dokonce uvádíte přímo www…, nekraťte si čas tím, že byste text neprolinkovali. Nikdo nebude dlouhosáhle hledat bližší informace. Když ale na danou věc dáte odkaz, mnohonásobně zvyšujete možnost toho, že jej řada lidí rozklikne.   Nezapomínejte také vést adresáta k akci – a to nejen v průběhu e-mailu, ale hlavně na jeho konci. Pokud si totiž váš e-mail přečetl až do konce a zaujala ho vaše nabídka, máte téměř vyhráno. Jenže… jistě se mu nebude chtít nyní jít na vaše webovky a dlouze hledat, co má dělat, aby poslal poptávku / objednal vybraný produkt atd. Důležité jsou call to action – tedy výzvy k akci. Opakujte výzvu k objednávce či poptávce, použijte velká tlačítka – meze fantazii se vůbec nekladou, ale ať je to opravdu výrazné – jinak jste upadli těsně před cílem a svůj závod nedokončili.  

Pár rad na závěr:

  • nebuďte škrobení, pobavte své budoucí či stávající zákazníky,
  • pozor na gramatiku a stylistiku – chyby = ostuda,
  • zapomeňte na řeč reklamy – buďte maximálně lidští. 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!