Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Je účinný m-marketing?

Rozvoj technologie a mobilních telefonů posunul e-marketing do rovin smartphonů a mobilních telefonů. Téměř každý člověk vlastní jeden či více mobilních telefonů, a čím více jeho telefon dokáže, tím méně potřebuje trávit času u počítače, a svůj telefon využívá místo něj.

Cílem m-marketingu je oslovit uživatele smartphonů a vyplnit mezeru mezi těmi, kteří nevyužívají tak často internet ve svém počítači, ale ve svém mobilním telefonu.

 

SMS zpráva

Klienti vyplní při registraci do e-shopu, popř. na webové stránky, svoje telefonní číslo a zaškrtnou souhlas tím, že jim budou zasílány SMS zprávy. Na základě vyplněného dotazníku budou přicházet registrovanému uživateli SMS zprávy o novinkách, akcích a slevách, které chystáte. Pro realizaci zasílání těchto SMS zpráv se musíte poradit s operátorem, přes kterého chcete SMS zprávy zasílat.

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Mobilní obchod

Jako první se o tento způsob m-marketingu pokusila firma Apple, která uživatelům smartphonů poskytla první Appstore. Tento obchod funguje na bázi poplatků, které jsou účtovány za stahování souboru a nikoli za reklamu.

 

Každý smartphone má mobilní obchod a není podstatné, jaký je v něm nainstalován operační systém.

 

QR kód

„Quick Response Code“ je mobilní služba, která vyžaduje po uživateli smartphone, aby měl nainstalovaný v mobilním telefonu příslušný software, který dokáže tyto kódy číst, a také je k tomuto využití nutný internet. Tento čtvercový obrázek je založený na bázi skládání černých čtverečků do bílého čtverce. Tímto skládáním se vytvoří kód, který v sobě obsahuje informace, jež jsou uživateli dostupné po nahrání kódu do smartphone a následném přečtení nainstalovaným softwarem. Po přečtení kódu mobilním telefonem se v telefonu objeví odkaz na službu, obrázek, či akci, kterou v sobě kód skrývá. Tyto kódy se objevují na reklamách, v časopisech, na plakátech. Tento kód poskytne okamžitý rychlý odkaz na webovou stránku, náklady na vytvoření tohoto kódu jsou skutečně velice nízké. Kód se vyrábí pomocí QR generátoru, který je přístupný na internetu a je šířený zdarma.

 

M-marketing se neustále vyvíjí, i když ve srovnání s i-marketingem ne tak razantně. Přesto v posledních několika letech, zejména díky internetu v mobilním telefonu, prošel řadou změn, a díky GPS lokalizaci a QR kódu je možné např. lokalizovat reklamu ve smartphone přímo na základě polohy uživatele. Což je pro některé řetězce velkou výhodou. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!