Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Mobilní marketing

V prvopočátku existence byl mobilní marketing brán pouze jako součást direct marketingu. V současnosti je vnímán jako plnohodnotná součást marketingového mixu. Jedná se o souhrn marketingových forem, reklamy a sales promotion aktivit, které jsou cílené na jednotlivé spotřebitele a jsou uskutečněné prostřednictvím mobilní komunikace.

V nedávné minulosti byl mobilní marketing vnímán především jako SMS marketing. Ovšem s nástupem dotykových telefonů a tabletů se spektrum zásadně rozšířilo. Z pasivního přijímání SMS či MMS zpráv se tak stala aktivní komunikační platforma mezi inzerentem a uživatelem.

Formy mobilního marketingu

  • SMS zprávy

  • MMS zprávy

  • reklama v rámci internetových stránek

  • QR kódy

  • webové stránky optimalizované pro pohlížení z mobilu

  • mobilní aplikace

  • výherní a věrnostní soutěže

    Mám zájem, jak si mohu objednat?

    Volejte: +420 607 044 665

    Pište na: info@altaxo.cz

  • hry propagující produkt nebo službu

  • videoreklama

  • reklama ve vyhledávačích

  • pop-up reklama

Rozvoj mobilního marketingu je pevně spojen s možnostmi cílení na konkrétní zákazníky, se vzrůstajícím počtem chytrých mobilů a zájmem o internet v mobilu. Důležitou roli hraje i rozvoj aplikací a nástrojů pro platby přes mobil.

Mobil je někdy označován za revoluční reklamní médium. Podle průzkumů tráví lidé s telefonem nebo tabletem v ruce až čtvrtinu volného času, navíc mají mobil neustále u sebe. Vhodný příjemce reklamního sdělení bývá vybrán na základě aktuální polohy i sociodemografického profilu.

Výhody mobilního marketingu

  • vysoká možnost cílení na zákazníky

  • komfortní forma předávání informací

  • virální efekt

  • rychlé aktualizace a změny nabídek

  • měřitelnost efektivity

  • bezprostřední nonstop kontakt s uživateli

  • intenzivnější, důvěryhodnější a pozitivnější vnímání

  • nepřehlédnutelnost v rámci displeje

Mobilní marketing se využívá k naplňování rozličných cílů od zvýšení povědomí o značce přes posílení loajality zákazníků po růst prodejů. V budoucnosti budou v mobilním marketingu hrát prim reklamy nabízející propojení s přímou platbou.

Průzkum společnosti Mediaresearch doporučuje manažerům tři základní pravidla. Lidé jsou vůči mobilnímu marketingu tolerantní, pokud je reklamní sdělení neruší o víkendu, nenabízí nesmysly a potenciální zákazníky nezahlcuje. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!