Proč jsou realizované nákupy přes mobilní telefon tak důležité? Zákazníci, kteří používají smartphone k nákupu produktů nebo používají aktivně internet v mobilním telefonu, jsou oproti ostatním uživatelům v jisté výhodě.
Mohou totiž porovnat cenu výrobku přímo na prodejně s výrobkem v konkurenčních e-shopech.
Téměř 80% uživatelů smartphone při nákupech v obchodě porovnávají ceny na webových stránkách. Často se stává, že zákazníci si výrobek prohlédnou při návštěvě kamenné prodejny a při prohledávání na webových stránkách zjistí, že nabízený výrobek je u konkurence výrazně levnější. Opustí obchod a uskuteční nákup jinde.
Chování zákazníků ovlivňují zejména lokální vyhledávání, akční časově omezené nabídky nebo množstevní slevy. Přibližně polovina uživatelů uskutečňují nákup zboží či služby mimo svůj domov. K nákupu se rozhodují rychle a často v závislosti na nárazových akcích. Mobilní nakupování a užívání mobilního internetu za poslední roky nabývá na oblibě. Zavedení mobilního e-shopu nebo přizpůsobení nákupních akcí uživatelům mobilního telefonu může být skutečně výhodnou investicí.
Nabídky by měly být zajímavé a podmanivé, aby zákazník prostřednictvím mobilního telefonu nákup uskutečnil ihned. Často nákupy realizují na zastávce autobusu, při cestování do práce, při čekání ve frontě a podobně. Důležitý je tedy okamžitý impuls, rychlá objednávka. Tomuto trendu by mělo být uzpůsobeno zboží, které je připraveno pro zákazníka v akci. Mělo by patřit do nižší, popř. střední cenové kategorie, a to proto, že drahé zboží si zákazníci impulzivně s největší pravděpodobností nekoupí. V případě, že si zákazníci nákup přeci jen po jeho uskutečnění rozmyslí, spíše u levnějšího zboží nevynaloží úsilí na jeho vrácení, jako u zboží dražšího.
Tyto rychlé nabídky se dají využít skvěle v televizní reklamě. Po odvysílání televizní reklamy uživatel rychle danou výrobek objedná přes mobilní telefon. V tomto případě můžete využít i plakátovou reklamu ve městě, kterou cestující vidí z tramvaje nebo si ji všimnou při procházce městem. V tomto případě také může potenciální zákazník rychle zareagovat a produkt koupit. U plakátové reklamy můžete využít QR kódy, které se pro nákup daného produktu přímo nabízí.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy