Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

„Novodobá“ internetová reklama

Mezi nové formy internetové reklamy patří virální marketing, soft selling (nepřímá reklama), affiliate program, microsites, reklama na blogu a sponzorování obsahu. Tyto reklamy jsou stále více oblíbené, aplikovatelné na všechny oblasti podnikání a používané k tomu, aby firmy dosáhly úspěchu budování značky a produktu.

 

Virální marketing

Analyzuje podkupní chování zákazníků, odhaluje, jak celkové chování spotřebitelů ovlivňuje prodej propagovaného výrobku nebo povědomí o značce. V případě, že firma vyrobí produkt nebo nabízí službu, se kterou je zákazník spokojen, bude ji sám doporučovat ostatním potenciálním zákazníkům, nejčastěji svým známým nebo v internetových diskuzích.    Virální marketing rozdělujeme na:
  • Pasivní – zákazník není ovlivňován jinými reklamami firmy a sdělení šíří sám od sebe
  • Aktivní – cílem marketingu je vytvoření „virální zprávy“ (sdělení), které disponuje příslušným reklamním obsahem a má ovlivnit zákazníky, kteří s tímto obsahem přijdou do styku. Sdělení je natolik zajímavé, že se sami rozhodnou jej dále šířit a „nevědomě propagovat“.
Tuto formu marketingu můžeme realizovat prostřednictvím emailu, webových stránek, sociálních sítí a i chatu.    Výhody využití virálního marketingu
  • Nízké náklady 
  • Oslovení velkého množství lidí
  • Výsledek může být vynikající
  • Přesné zacílení zákazníků – na reklamu narazí jen určitá skupina lidí
Nevýhody využití virálního marketingu
  • Nejistý výsledek, není možné odhadnout dopad virálního marketingu 
  • Nedá se naplánovat konečný dopad na zákazníky

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Affiliate Marketing (partnerské programy)

Tyto programy vznikají díky provázanosti webových stránek samotného prodejce služby či produktu s webovými stránkami, které výrobky prodávají a doporučují. Díky partnerskému programu propaguje jedna strana dané výrobky, a dostane za propagaci sumu peněz až po prodeji propagovaných výrobků či služby. Největším partnerským programem na světě je amazon.com.     Jak program funguje? V případě, že provozujete webové stránky a počet vašich návštěvníků je vysoký, můžete uzavřít smlouvu s Amazonem, popř. s jiným podobným prodejcem. Na své stránky umístíte banner (popř. odkaz), který po jeho prokliknutí přesměruje zákazníka na stránky amazon.com a v případě, že si zákazník produkt objedná, obdrží odměnu dle uzavřené smlouvy.    Výhody využití affiliate marketing
  • Platba za pouze využitou službu
Nevýhody využití affiliate marketing
  • Náročné na kontrolu prodaných produktů touto cestou

 

Soft Selling (nepřímá reklama)

Firma zviditelní svoji značku nenásilnou a nevtíravou formou, kterou zákazníci často uvítají více, než klasickou reklamu, která by mu mohla přijít moc vtíravá. Například se firma může účastnit jako přispěvatel v diskuzích, předloží osvědčení či odborné nebo relevantní články, které podpoří značku nebo produkt.     Výhody využití Soft Selling
  • Nízké náklady
  • Příjemný způsob reklamy pro klienty
  • Budování značky
Nevýhody využití Soft Selling
  • Zpočátku je možné, že zákazníci nebudou na reklamu příliš reagovat

 

Sponzorování obsahu

Touto formou firma docílí nenásilné propagace. Zvolí si sekci ve vybraném portále a za poplatek se bude zobrazovat logo firmy na boku stránky, či v hlavičce článků, popř. na jiných místech, která jsou viditelná, a zároveň neruší obsah. Firmy mohou sponzorovat počasí, zprávy, různé sekce zpravodajství nebo novin, společenské či sportovní akce. V případě akcí, které firma sponzoruje, se v průběhu jejích konání, budou zobrazovat loga firem.   Výhody využití virálního marketingu
  • Slušná a nenásilná forma prezentace firmy
Nevýhody využití virálního marketingu
  • Finančně nákladné 

 

Microsites

Takto se nazývá speciální doplňková stránka webu, která je věnována produktu, speciální akci nebo výrobě. Jednoduše je věnována tomu, co je právě nutné propagovat. Takto doplňuje hlavní web, má odlišnou grafickou podobu (barevnost, interaktivnost, jiná kreativita) a je propojena často s nějakou hrou, soutěží.   Výhody využití microsites
  • Zviditelní výrobek proti jiným produktům v dané kategorii
  • Není příliš nákladné
Nevýhody využití microsites
  • Náročné na kreativitu a údržbu

 

Blogy

Internetové blogy lze využít na několik druhů reklamy. Jejich prostřednictvím se mohou zobrazovat bannery, kontextová reklama, videoreklama či mohou sloužit jako klasická webová stránka. Firma také může tímto prostředkem provozovat aktivní virální marketing tím, že nabídne produkt bloggerovi, který jej zdarma vyzkouší a na základě své zkušenosti jej na svém blogu doporučí nebo čtenáře odradí. Blogger může produkt ohodnotit negativně. Ovšem firma bude (s největší pravděpodobností) nabízet produkt, který je kvalitní a očekává, že bude na trhu oblíbený.    Soutěže  Prostřednictvím blogů jsou pořádány různé soutěže „giveway“. Velice často se značky zviditelňují právě prostřednictvím těchto soutěží. „Giveway“ sponzoruje značka, která věnuje cenu výherci celé soutěže probíhající na blogu. Jak postupovat při sjednání této soutěže? Sponzorská firma se ozve bloggerovi, kterému nabídne cenu k soutěži. Určí, jak dlouho bude soutěž trvat, a jaká cena bude výherci věnována. Blogger sám napíše článek, který popisuje princip soutěže, určí pravidla soutěže a soutěž vyhlásí. Sleduje celý její průběh, a po jejím skončení rozhodne o vítězi.    Výhody využití blogů
  • Reklamy na blogu jsou zdarma, popř. formou nějakého benefitu nebo odměny
Nevýhody využití blogů
  • Nejistý výsledek 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!