Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Obsahový marketing

Obsahový marketing (Content marketing) je vytváření a šíření relativních a cenných informací prostřednictvím obsahu s cílem získat zákazníky, aniž byste je nutili k nějaké akci, např. k nákupu.

Obsahový marketing není nic jiného než umění komunikace. Podstatou není přesvědčování k nákupu, ale poskytnout potenciálnímu zákazníkovi užitečné a cenné informace o produktu, za které vás odmění nákupem a svou loajalitou opakovanými nákupy.

 

Proč obsahový marketing?

Nejlepší propagací vašeho podnikání je obsah, který poskytuje stručné a úplné odpovědí na nejčastěji kladené otázky vašimi budoucími zákazníky. Každý den vyhledávají uživatelé ve vyhledávačích, na diskuzních fórech či sociálních sítích odpovědi na své otázky, které je nakonec přivedou až k vám, tak proč jim tyto informace nenabídnout.

 

Výhody obsahového marketingu

Kvalitně vytvořené reklamní kampaně přináší řadu výhod:

  • získání většího počtu potenciálních zákazníků než z klasické reklamy,

  • zvýšení návštěvnosti vaší webové stránky,

  • budování povědomí o produktu, službě a značce,

  • budování důvěryhodnosti,

  • zvyšování konkurenceschopnosti,

  • přirozené zvyšování linkové popularity,

    Mám zájem, jak si mohu objednat?

    Volejte: +420 607 044 665

    Pište na: info@altaxo.cz

  • nižší náklady než u placené reklamy ve vyhledávačích.

 

Formáty obsahové marketingu

Šířit takový typ informací můžete pomocí několika způsobů:

 

  • Blogy

Blogy jsou významným způsobem, jak oslovit nové zákazníky, podpořit SEO optimalizaci pro vyhledávače a vybudovat si vlastní komunitu. Pro menší podniky jsou blogy také skvělou možností budovat povědomí o podnikání.

 

  • Videa

Snad téměř každý uživatel internetu alespoň jednou zhlédl video na YouTube. Video hraje na internetu významnou roli a to i v obsahovém marketingu. Pomocí velkého množství základních editačních nástrojů je zvládne vytvořit každý a mohou být velmi účinné při předvádění funkcí a výhod vašeho produktu. A navíc vám umožní, aby se vás potenciální zákazník s produktem ztotožnil.

 

  • Infografika

Ve velkém množství textu nejlépe vynikne Infografika. Zhustí informace do přátelské vizuální podoby a tím umožní uživateli lépe porozumět a zapamatovat si nabízený produkt.

 

  • Případové studie

Případové studie jsou dokumenty, zpravidla o rozsahu 1 – 2 stránek, které vyprávějí příběh, jak vaše služba či produkt pomohl zákazníkovi vyřešit problém. Takový dokument vzbuzuje důvěryhodnost vašeho podniku. Obsahem případové studie je popis problému, způsob řešení a shrnutí výsledků. Případové studie jako formát obsahového marketingu se hodí především pro produkty s delším prodejním cyklem.

 

  • Twitter

Mikroblogujte na Twitteru, svět sociálních médií je stále vlivný. Zpráva na Twitteru má sice omezený počet znaků, ale zato můžete rychle šířit informace, odpovědi a odesílat odkazy na podrobnější obsah.

 

 

K dalším formátům obsahového marketingu můžeme zařadit obrázky, návody, prezentace, newslettery, podcasty, reference, mobilní aplikace, digitální časopisy, zpravodaje nebo hry.

 

Chcete-li být s obsahovým marketingem úspěšní, využijte několik formátů najednou a vytvořte je tak, aby byly zobrazitelné i na mobilních zařízeních. Při tvorbě obsahu nezapomínejte ani na optimalizaci pro vyhledávače. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!