Obsahový marketing (Content marketing) je vytváření a šíření relativních a cenných informací prostřednictvím obsahu s cílem získat zákazníky, aniž byste je nutili k nějaké akci, např. k nákupu.
Obsahový marketing není nic jiného než umění komunikace. Podstatou není přesvědčování k nákupu, ale poskytnout potenciálnímu zákazníkovi užitečné a cenné informace o produktu, za které vás odmění nákupem a svou loajalitou opakovanými nákupy.
Proč obsahový marketing?
Nejlepší propagací vašeho podnikání je obsah, který poskytuje stručné a úplné odpovědí na nejčastěji kladené otázky vašimi budoucími zákazníky. Každý den vyhledávají uživatelé ve vyhledávačích, na diskuzních fórech či sociálních sítích odpovědi na své otázky, které je nakonec přivedou až k vám, tak proč jim tyto informace nenabídnout.
Kvalitně vytvořené reklamní kampaně přináší řadu výhod:
získání většího počtu potenciálních zákazníků než z klasické reklamy,
zvýšení návštěvnosti vaší webové stránky,
budování povědomí o produktu, službě a značce,
budování důvěryhodnosti,
zvyšování konkurenceschopnosti,
přirozené zvyšování linkové popularity,
nižší náklady než u placené reklamy ve vyhledávačích.
Šířit takový typ informací můžete pomocí několika způsobů:
Blogy
Blogy jsou významným způsobem, jak oslovit nové zákazníky, podpořit SEO optimalizaci pro vyhledávače a vybudovat si vlastní komunitu. Pro menší podniky jsou blogy také skvělou možností budovat povědomí o podnikání.
Videa
Snad téměř každý uživatel internetu alespoň jednou zhlédl video na YouTube. Video hraje na internetu významnou roli a to i v obsahovém marketingu. Pomocí velkého množství základních editačních nástrojů je zvládne vytvořit každý a mohou být velmi účinné při předvádění funkcí a výhod vašeho produktu. A navíc vám umožní, aby se vás potenciální zákazník s produktem ztotožnil.
Infografika
Ve velkém množství textu nejlépe vynikne Infografika. Zhustí informace do přátelské vizuální podoby a tím umožní uživateli lépe porozumět a zapamatovat si nabízený produkt.
Případové studie
Případové studie jsou dokumenty, zpravidla o rozsahu 1 – 2 stránek, které vyprávějí příběh, jak vaše služba či produkt pomohl zákazníkovi vyřešit problém. Takový dokument vzbuzuje důvěryhodnost vašeho podniku. Obsahem případové studie je popis problému, způsob řešení a shrnutí výsledků. Případové studie jako formát obsahového marketingu se hodí především pro produkty s delším prodejním cyklem.
Mikroblogujte na Twitteru, svět sociálních médií je stále vlivný. Zpráva na Twitteru má sice omezený počet znaků, ale zato můžete rychle šířit informace, odpovědi a odesílat odkazy na podrobnější obsah.
K dalším formátům obsahového marketingu můžeme zařadit obrázky, návody, prezentace, newslettery, podcasty, reference, mobilní aplikace, digitální časopisy, zpravodaje nebo hry.
Chcete-li být s obsahovým marketingem úspěšní, využijte několik formátů najednou a vytvořte je tak, aby byly zobrazitelné i na mobilních zařízeních. Při tvorbě obsahu nezapomínejte ani na optimalizaci pro vyhledávače.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy