Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Online nebo offline marketing?

Každá firma, která chce získat pozornost zákazníků musí být vidět. K propagaci firmy je zapotřebí dobrý marketing. Spousta zejména začínajících podnikatelů si často láme hlavu, která varianta je výhodnější a spíše přitáhne pozornost nových zákazníků. Online marketing je levnější a rychlejší způsob, jak firmu zviditelnit. Ale firmy by neměly zapomínat ani na offline marketing.

Svou roli při volbě a plánování marketingové kampaně hraje cílová skupina zákazníků. Firmy, které se specializují jen na mladší generaci, jistě více času stráví propagací na internetu.

Kdežto například starší lidé pořád většinou dávají přednost před novodobými technologiemi klasickým médiím, zejména tisku a televizi. Na tuto skutečnost by neměli zapomínat manažeři, pokud chtějí oslovit podobnou skupinu zákazníků. Propagace na internetu nemusí mít v tomto případě valný efekt a ve finále může vyjít dráž než reklama v tisku.

Hlavními výhodami online marketingu je rychlost, zpravidla lepší cena a možnost oslovit reklamou potřebnou skupinu zákazníků.  Online marketing vám také nabízí více možností cílené komunikace, počínaje sociálními sítěmi až po pravidelné rozesílání newsletterů do emailových schránek stávajících zákazníků.

Výsledky online marketingu můžete díky statistikám lépe sledovat. Pokud budete mít billboard někde u dálnice, můžete jen odhadovat, kolik lidí opravdu vaší reklamě věnovalo pozornost. Oproti tomu na internetu můžete mít poměrně jasný přehled o tom, kolik lidí se přes reklamu někde na netu dostalo až na vaše firemní stránky.  

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Pokud si u marketingové agentury objednáte tzv. PPC reklamu, platíte jen za proklik a za zákazníka, kterého váš banner zaujal a kliknul na něj. Již běžnou praxí u některých reklamních společnost je, že dostanete přesnou statistiku o chování zákazníka. Dozvíte se, jak dlouho se zákazník na vašich stránkách zdržel, co ho zaujalo a podobně.

Nejlepší reklamou pořád zůstává doporučení spokojených zákazníků. Díky rychlosti a stále větší dostupnosti internetu se vaši spokojení klienti mohou podělit o pozitivní zkušenosti s širším okruhem lidí a ovlivnit tak rozhodnutí jiných zákazníků.

Online reklama vás na rozdíl od reklamy v tisku nebo jiných médiích neomezuje geograficky. Internet je dostupný téměř na celém světě a na vaše stránky se snadno může dostat člověk žijící na druhém konci zeměkoule. Inzerát v tištěných médiích si prohlédne jen omezený počet potencionálních kupujících.

Zatím to vypadá, že online marketing má oproti offline marketingu jen samé výhody. Ale internetová propagace má také své stinné stránky. 

Firem, propagující své výrobky nebo služby na netu přibývá. Dnes má internetové stránky téměř každý podnik a tím pádem logicky roste počet reklamy. Internet se postupně stává světem reklamy a spoustu lidí začíná reklama na netu obtěžovat a přestávají věnovat pozornost a důvěřovat nejen bannerům, ale také třeba přibývajícímu množství obchodních sdělení v emailech.

Online marketing je sice levnější a rychlejší, ale ani některé formy offline marketingu neztrácí na účinnosti. Média pořád hýbou světem a spousta lidí se rozhoduje podle toho, co vidí nebo říkají v televizi nebo v rádiu. Televizní shot sice nepatří k nejlevnějším způsobům propagace firmy, ale někdy může mít větší efekt než reklama na ineternetu.

Většina spotřebitelů také stále slyší na drobné pozornosti. A spoustu nakupujících potěší drobný dárek, i když jde jen o propagační předmět firmy. Stejně pozitivní ohlasy mají slevy na další nákup nebo věrnostní benefity, kterými dáte zákaníkům najevo, že si jejich věrnost vážíte a vyplatí se jim, když vám zachovají přízeň.

Globálně nejde říci, který způsob marketingu je vhodnější. Každá firma by měla zvážit spoustu faktorů, které by mohly hrát roli při tvorbě účinné reklamní kampani. Beze sporu však platí to, že úspěšná firma, která chce přilákat pozornost zákazníků musí být vidět. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!