Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Podvodné prokliky

Click fraud je pojem z oblasti PPC reklamy. Označují se tak kliky, které nejsou provedeny uživatelem zajímajícím se o produkt. Podvodné kliknutí nastává ve chvíli, kdy osoba (manuálně) či počítačový program (automaticky pomocí skriptu) imituje uživatele internetu a kliká na sponzorované odkazy reklamního systému s cílem zvýšit inzerentovi náklady na kampaň nebo podvodně vydělat peníze.

Vyhledávače odfiltrovávají podezřelé kliky na reklamy inzerentů, aby je proti robotům ochránily. Záleží také na tom, jak je daný obor konkurenční. Click fraud je v prostředí internetového marketingu kontroverzním pojmem.

Druhy podvodných prokliků

1. Inzerent kliká na reklamy konkurence.

2. Partner kliká na reklamy na svých stránkách kvůli provizi.

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Dělení podvodných prokliků

  • ruční klikání z jednoho nebo z více počítačů
  • klikání robotem z jednoho stroje
  • distribuované klikání robotem z více strojů z různých IP

Podle průzkumů firem, které se problémem podvodného klikání zabývají, dosahuje podíl click fraud 14 až 35% všech kliknutí. Vyhledávače jako Google nebo Seznam tvrdí, že čísla jsou nadnesená a podobné informace šíří právě výrobci softwarů na odhalování podvodných prokliků, aby si zvýšili vlastní prodej. Právě negativní reklama prý škodí sektoru více než skutečné click fraud.

Jednou z uživatelských anomálií je např. dvojklik na sponzorovaný odkaz. Podobné kliky vznikají z návyků uživatelů (dvojklik na adresáře, soubory). V řadách teenagerů vznikají tzv. gangy spřátelených klikačů, kteří v rámci hesla „ty mně, já jemu, on tobě“ vzájemně proklikávají reklamy.

Pro odhalování podvodných kliků se vyvíjí sofistikované metody, které jsou založené na analýze dat. Cklick fraud se detekují automaticky. Software vypracuje model chování běžného návštěvníka a hledá abnormální odchylky. Klikací podvody se odhalují jak pro každou kampaň zvlášť, tak vzájemným porovnáním s ostatními kampaněmi.

Za odhalené kliky se neodečítají peníze. Čas od času nějaký podvod uteče a odhalí se až zpětně. PPC systémy na to mají vypracován systém zpětných refundací. Kromě reklam postižených klikacími podvody moduly upozorňují i na reklamy, které nepřinášejí požadovaný výsledek. Ty je záhodno vyměnit a tím efektivněji využít rozpočet na kampaň. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!