Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Pop-up reklama

Pop-up je vizuální efekt grafického uživatelského rozhraní. Zobrazení vychází z anglického překladu – rychle se vynořit, vyskočit. Reklamní sdělení totiž překryje ostatními elementy. Pop-up se de facto může objevit na libovolném místě obrazovky.

Z pohledu rychlosti změn a vývoje možností internetu je v druhém desetiletí 21. století považována pop-up reklama za zastaralý inzertní formát. V průběhu let se navíc uživatelům znechutil a získal výrazně negativní hodnocení. Využitím pop-upu mohou být vedle reklamy i různá dialogová okna.

Vyskakovací okna se zobrazují nečekaně po otevření webových stránek. Tento reklamní formát je uživateli považován za velmi rušivý a obtěžující. Prohlížeče už ovšem v současné době umí pop-upy automaticky blokovat pomocí filtrů.

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Zlatá doba pop-upů je nenávratně pryč. Je ale potřeba zmínit, že rozšíření neoblíbeného formátu mají na svědomí právě sami uživatelé. Kdyby na pop-upy nikdo nereagoval a neklikal, producenti by s nimi sami přestali jako s každou neefektivní reklamou. Na začátku nového milénia ovšem podle výzkumů dosahovaly až třináctkrát vyšší počet kliků než klasický banner.

Pověsti pop-upů uškodil módní trend a nenasytnost zadavatelů reklamy. Okna se na poli internetové reklamy rychle okoukala a firmy nedbaly doporučení šetrného využívání. Reklamu lze například zobrazovat pouze jednou denně, nikoliv při každé aktualizaci stránek.

Přesto, nebo možná právě proto, prožil pop-up renesanci v podobě pop-under oken. Pop-undery se otevírají jako klasické pop-upy, ale většinou ihned zmizí pod původní stránku. Pro uživatele nejsou tak obtěžující a jsou efektivnější. Zvyšuje se potenciální možnost inzertního zásahu. Čtenář si totiž okna všimne, až když pozavírá ostatní stránky a na nečekaném okně hledá něco povědomého, nebo důvod zobrazení.

Oba formáty mají negativní vliv na důvěryhodnost a použitelnost webu, proto je v současnosti používají pouze společnosti, které „nemají co ztratit“ - např. online kasina, pofidérní výherní soutěže, stránky s eskortními službami.

Vyskakovací okna se proto v masové míře už jako reklamní formát nevyužívají. Zachováno zůstává zobrazování popisků u fotografií nebo kontextové nápovědy. Pop-up okno se ovšem v takových případech neotevírá automaticky, ale pouze na přání uživatele. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!