Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Position marketing

Elektronický marketing zahrnuje aktivity, které probíhají prostřednictvím elektronických zařízení. Vedle internetového marketingu, mobilního marketingu spadá do sektoru i position marketing využívající GPS či autonavigace. Position marketing v sobě integruje mobilní reklamu se službami určujícími polohu. Technologie identifikuje výskyt spotřebitele a podle něj vybírá reklamní sdělení.

Na internetu lze reklamu cílit podle navštěvovaných webů, nejčastěji vyhledávaných slov, nebo zásluhou údajů z GPS. Ty poskytují nepřeberné množství informací o činnostech lidí. Díky znalostem, kudy zákazník cestuje, kolik tráví času na jednotlivých místech, se dá zlepšovat kvalita interakce mezi uživateli a marketingovými nabídkami.

Využití GPS dat

  • denní časový rozvrh – informace nabízí vhled do života a chování zákazníků. Podle denní aktivity se uživatelé dají rozdělit do skupin a určit ideální čas na oslovení.

  • stěžejní místa – většina lidí tráví podstatnou část dne doma, v práci, nebo ve škole. Komunikace a zasílání sdělení se řídí podle pohybu a přesunů.

  • popis cesty mezi stěžejními místy – position marketing ovlivňuje nákupní chování lidí podle možností, které nabízí pravidelné přesouvání.

    Mám zájem, jak si mohu objednat?

    Volejte: +420 607 044 665

    Pište na: info@altaxo.cz

  • nákupní zvyklosti – GPS data specifikují i vzdálenost, kterou je zákazník ochoten kvůli nákupu absolvovat.

  • zájmy versus stěžejní místa – o chování potenciálního zákazníka vypovídá i ochota cestovat mimo trasu spojující stěžejní místa.

Aplikace s lokálním zaměřením nabízí bohaté možnosti realizace - stáhnutí turistického průvodce, programu kina, mobilní hry přes Bluetooth, zaplacení jízdenky MHD mobilem, hraní GeoCachingu či využívání sociálních sítí. Na celý sektor je napojena reklama vztažená k místu.

Uživatelům je nabízen elektronický obsah podle toho, kde se právě nacházejí. Propagační služby se stávají komunikačním kanálem pro marketing komerčních subjektů, které se tak snaží oslovit potenciální zákazníky reklamními prvky. Tzv. Bluetooth marketing využívají například McDonald’s, filmový festival Febio, či brněnské výstaviště BVV.

Omezením pro position marketing jsou zákony na ochranu osobních údajů, které jsou v různých zemích jinak striktní. Uživatel vždy musí dát svolení k identifikaci polohy, následně se pro marketingové firmy otevírá prostor ke geo-cílení.

GPS data poskytují firmám cenné informace, na druhé straně se analýze a zpracování databází musí věnovat velká pozornost, protože získané údaje je nutné očistit o chybné výsledky a velkou roztříštěnost. Pro uživatele představují aplikace vysokou energetickou náročnost, mnohem rychleji se vybíjí baterka mobilního zařízení. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!