Zda použít SEO pro optimalizaci webu, internetový marketing, anebo PPC systémy, může být dle různých názorů v rozporu. Vezmeme-li v úvahu náklady spojené se SEO a s PPC reklamou, vychází SEO z tohoto porovnání daleko levněji.
U PPC reklamy hrozí nebezpečí, že se může celý projekt při vysokých mírách prokliků a nízké konverzi, do záporných hodnot. U SEO toto není možné. Je sice pravdou, že SEO je také velice nákladnou optimalizací, ovšem nikdy se nemůže dostat do takto záporných hodnot. PPC kampaně se obecně využívají na krátkodobou podporu služeb nebo produktů a to zejména v případě, kde optimalizace pro vyhledavače není časově flexibilní. V případě dlouhodobého využívání PPC kampaní může nastat riziko velké ztrátovosti. Tyto kampaně jsou více než nákladné, a proto je jejich dlouhodobý provoz velice neekonomický.
V porovnání s optimalizací webových stránek je PPC reklama vždy nákladnější záležitostí.
Pozitivní dopady PPC reklamy
Nemusí být proveden zásah do webových stránek a navíc má reklama okamžitý efekt
Na technické kvalitě webových stránek nezáleží
PPC reklama je jednoduše spravována a její úspěch je lehce měřitelný
Náklady jsou transparentní
Zápory PPC reklamy
V porovnání se SEO přináší menší úspěch
Je aplikovatelná pouze krátkodobě, z dlouhodobého pohledu jsou náklady na tuto reklamu příliš vysoké
PPC reklama je tedy spíše takovým doplněním pro zvýšení pozornosti zákazníků na daný produkt či webovou stránku. Z dlouhodobého hlediska se skutečně nevyplatí tuto reklamu využívat. Ano, je vhodné použít ji na týden ve vymezeném období. Pokud e-shop nabízí akční cenu či slevu na zboží, tak je dobré spustit PPC reklamu na časově omezenou dobu, např. na pět dní, a sledovat, jaký účinek bude mít její působení na zvýšení návštěvnosti a zejména na zvýšení konverzí.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy