Slevové portály během roku 2011 zaplavily český internet. V současné době slevových portálů pod tlakem konkurence značně ubývá. K tomu přispívá hlavně změna ve spotřebitelském chování zákazníků. Klienti se obávají rizik, která mohou být s hromadným nakupováním spojena. Nejčastější stížností je např. rozdílný přístup k zákazníkovi, který právě nakoupí přes slevový portál a který zaplatí plnou částku.
Podle průzkumu agentury Ipsos Tambor využívá nyní slevové portály 49 procent dospělých Čechů. K nejčastějším klientům patří mladí lidé ve věku 18 až 24 let se středoškolským nebo vysokoškolským vzděláním. Z hlediska měsíčních příjmů se pak řadí spíše k průměru.
Nejčastěji si lidé pořizují vouchery do restaurací a kaváren, na kosmetiku, na sportovní aktivity a masáže. Počátkem léta roste také prodej voucherů na cestování a pobyty u moře.
Většina serverů tvrdí, že slevový kupón je nástrojem propagace. Tohle také byla původní myšlenka. V rámci vývoje trhu a spotřebitelského chování však vznikají nové skupiny spotřebitelů tzv. lovci slev, u kterých hlavním zájmem není předmět samotný nebo dodavatel produktu, ale pouze udělat výhodný obchod. Další skupinou jsou lidé, kteří slevový server využívají k nákupu luxusního zboží nebo služby, které by si za normálních okolností nekoupily.
U takových zákazníků nelze předpokládat loajalitu, jejich motivací je pouze sleva samotná a nejsou ochotni nákup za plnou cenu opakovat. Ve většině případů nejsou ochotni ani zaplatit něco navíc. Pokud přijdou na kávu se zákuskem, trvají pouze na objednávce zboží z kuponu a vodu navíc si neobjednají.
Použití slevových portálů se doporučuje v případě, že:
V České republice k největším slevovým portálům patří Slevomat a v USA potom portál Groupon. Jednou z novinek, která přišla v této oblasti je tzv. sociální nakupování na slevových portálech, s kterým přišel server Vykupto.cz. Cílem je prohloubení komunikace se zákazníky a vzájemné působení samotných zákazníků mezi sebou. Návštěvníci tak mají možnost zjistit, co se nejvíce nakupuje, co je nejčastěji komentováno.
Vzhledem k segmentu, který slevové servery navštěvuje, je vhodné propojení portálu spolu s Facebookem.
Další novinkou je otevření kamenných prodejen, díky kterým zákazník nemusí platit poštovné za zboží a může si jej osobně vyzvednout. V zákazníkovi tak portál budí důvěru a loajalitu.
Původní myšlenka je tedy v některých případech změněna, ale i přesto se najdou zákazníci, kteří ocení kvalitní produkt nebo službu a rádi se vrátí. Rozhodnutí, jak slevový portál využijete, je na vás. Pokud máte kvalitní služby, které chcete dostat do podvědomí zákazníků, zvolením správné prezentace a kvalitního slevového serveru můžete získat nové zákazníky.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy