Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Slušnost, pravdivost a čestnost v internetové reklamě

Základní pravidla, která by měla reklama dodržovat, jsou slušnost, pravdivost a čestnost. Toto se týká nejen internetové reklamy, ale i televizní a printové reklama.

Slušnost

V zásadě by se měla slušnost v reklamě zobrazovat dle kodexů ICC a RPR, měla by dodržovat mravnostní zásady, neměla by urážet žádnou skupinu obyvatel, měla by vzít v úvahu národnostní odlišnosti obyvatel a zohlednit skupiny obyvatel. Neměla by urážet starší či nemocné obyvatele, malé děti, ženy nebo odlišnou rasovou skupinu.

Kodex RPR upřesňuje v českém prostředí vymezení pojmu slušnost, a také dbá na regule při zobrazování lidského těla. Není možné plošně určit, jaké jsou konkrétní mezníky slušnosti. Vždy se posuzují jednotlivé případy, které jsou závislé na konkrétním případu, a mají souvislost i s celosvětovým děním nebo konkrétní společenskou situací dané reklamy.

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Pravdivost

Jakákoli úspěšná marketingová komunikace, prezentace, PR a reklama by se měla zakládat na pravdě. Z dlouhodobého hlediska je pravda pro vytváření jakékoli kampaně nesmírně důležitá. Kodex ICC jasně určuje, že klamavá reklama, nejednoznačná, ale také neúplná, není pravdivá. Informace, které reklama poskytuje, nesmí být zavádějící. Měla by uvádět vlastnosti produktu, které rozhodují o tom, zda se spotřebitel rozhodne pro jeho využití.

Stejně jako vlastnosti produktu, je nutné pro dodržení pravdivosti udávat cenu, dodací podmínky, lhůty doručení a veškeré ostatní souvislosti, které souvisí s dodáním a doručením výrobku, popř. s podmínkami prodeje a ceně. V úvahu je třeba brát zřetel na dodržení vlastnických práv, copyright, označení patentů atp.

Kodex RPR vysloveně zakazuje klamavou reklamu, a s tím souvisí i klamavé označení zboží a služeb.

Čestnost

Čestnost je také dána kodexem ICC tak, aby se snažila o podporu důvěry spotřebitelů. V žádném případě by reklama neměla zneužívat toho, že spotřebitelé jsou v informační nevýhodě. Informace, které spotřebitel z reklamy nabude, by měly být skutečně jednoznačně srozumitelné, reklama by neměla prezentovat skrytý záměr, a neměla by využívat podprahového vnímání spotřebitele. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!