Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Undercover marketing

Undercover marketing je podskupinou guerilla marketingu. Potenciální zákazník si neuvědomuje, že na něj působí marketingové tlaky. Cílem je vytvářet kolem produktu pozitivní rozruch a tím posilovat povědomí zákazníků o novém produktu. Příjemce sdělení se zároveň nevědomky stává marketingovým nástrojem, neboť dále šíří informace v okruhu svých známých.

Mezi nesporné klady podobných kampaní patří nízké finanční náklady. Zákazníci a příjemci sdělení si zprávy předávají dál a dál, čímž roste počet lidí zasažených doporučujícím sdělením. Výhodou je, že informace si předávají kamarádi, známí, příbuzní. Ideální spotřebitel nezačne produkt pouze sám užívat, ale pochlubí se i ostatním.

Spontánně dochází k rozšiřování spotřebitelské sítě. Undercover marketing dostává do hry malé hráče s nízkým rozpočtem na reklamu. Finanční riziko je zanedbatelné. UM se používá v případech, kdy už byly vyčerpány tradiční marketingové aktivity a investoři hledají nové efektivní cesty, jak se dostat k zákazníkovi.

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Mezi rizika patří nepredikovatelnost kampaně. Úspěch není zaručen. Naopak, musí se postupovat velmi obezřetně. Pokud příjemci sdělení podnikatelský záměr prokouknou, na pozitivní virální šíření můžete rychle zapomenout. Kampaň získá během krátkého období negativní vyznění a záměr je zhacen. Získat zpět důvěru je složité.

Internetová komunikace nabízí široké spektrum možností pro realizaci undercover marketingu. Jako vhodné se jeví chaty a fóra. Znovu se zde využívá a obchoduje se vzájemnou blízkostí zapojených lidí. Navíc lze najednou oslovit velké skupiny.

Realizace kampaní undercover marketingu

  • pronájem veřejného místa – společnost si pronajme k propagaci náměstí nebo ulici, kde je velká fluktuace lidí. Je zde prostor pro představení produktu a vzájemnou komunikaci (ochutnávky).

  • sociální sítě – cílem je navodit dojem, že klienti spontánně mluví o osobních pozitivních zkušenostech s produkty, nebo službami. Dochází k řetězové reakci.

  • online recenze – lidé si před offline koupí výrobku vyhledávají informace na internetu. Kladnými recenzemi je možné uživatele nasměrovat. Hodnocení musí být vhodně umístěné a důvěryhodné.

  • média – široké pole působnosti nabízí kooperace s lokálními médii, filmovými školami, festivaly, osobnostmi. Produkt může být vystaven, může se stát součástí inscenace, nebo ho propaguje známá osobnost.

Riziko představuje prokouknutí kampaně a pošramocení dobré pověsti firmy. Na druhé straně undercover marketing vyžaduje pouze malé investice a skýtá velký potenciál. Zůstává levným a účinným způsobem, jak vytvářet kolem produktu nebo služby rozruch. Uplatnění nachází v oborech, kde jsou spotřebitelé vůči tradičním formám kampaní rezistentní, nebo jsou zakázané (tabák, alkohol). 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!