Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Virální marketing

Za málo peněz hodně muziky. Má to ovšem drobný háček. Tvrzení platí jenom v případě úspěchu, ale kladný výsledek je nejistý. Virální marketing využívá pro šíření komerčního sdělení internet. Právě neřízená lavinovitá multiplikace informací dala metodě název (viral = vir).

Virální marketing umožňuje oslovit velké množství potenciálních spotřebitelů. Jedná se o efektivní nástroj především při budování povědomí o značce firmy. Nezanedbatelným pozitivem jsou relativně nízké mediální náklady.

Základem úspěšného virálu je dobrý nápad. Správně laděné sdělení bývá nejčastěji vtipné, parodující, mystifikující nebo erotické. Virálně se může de facto šířit cokoliv - webové stránky, vtipná videa, rozhovory, powerpointové prezentace, dokumenty, multimediální zprávy, fotografie... Klíčové je, aby byl obsah snadno přenositelný a měl potřebné grády.

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Úspěch není nikdy zaručen. Výsledek ovlivňují i neovlivnitelné okolnosti – počasí, aktuální psychické rozpoložení šiřitelů v okamžiku kontaktu s médiem, zásah nelze přesně naplánovat, protože nevíme, do jakých sfér se vzkaz dostane. Hybnou složkou virálního šíření jsou uživatelé internetu. Sdělení musí být zaměřeno na lidi, kteří by o daný obsah mohli mít zájem.

Zásadní je odpovídající volba komunikačních kanálů – sociální sítě, blogy, komunitní weby, chaty, diskuzní fóra, sdílení obrázků a videoobsahu... Cílem je vyvolat diskusi a sdílení v rámci internetu. Nejčastějšími důvody k šíření jsou zábava, prestiž, nebo opravdová hodnota.

I když se v poslední době jedná o velmi populární formu marketingu, pouze nízké procento případů obstojí jako samostatný nástroj. Virální marketing je nejúčinnější v kombinaci s dalšími nástroji komunikačního mixu, se kterými vhodně doplňuje, podporuje a dál rozvíjí.

V ojedinělých případech dokonce dochází k výměně rolí. Kdy televizní reklama je využívána k virálnímu sdělení, nebo televizní reklama čerpá z virálního sdělení. V dnešní době by neměla žádná firma, která chce zacílit na věkovou skupinu 15+ virální marketing ignorovat.

Virální marketing lze využít jako komunikační nástroj pro většinu typů společností. Vhodnost jeho využití je předurčena spíše počátečním kreativním vstupem, obsahem sdělení a jeho významem pro uživatele než konkrétní značkou. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!