Chcete, aby vaši firmu na internetu každý bezpečně našel? Chcete ušít nabídku na míru konkrétním zákazníkům? Chcete, aby okolí vědělo, co vaše firma dělá a v čem se jí nejvíc daří? Chcete udělat kampaň svému novému výrobku? Seznamte se s několika cestami, které nabízí internetový marketing.
Jedním z nejrozšířenějších marketingových nástrojů na internetu je optimalizace pro vyhledávače (SEO). Vtip spočívá v tom, že přizpůsobíte obsah svých webových stránek tak, aby se ve výsledcích vyhledávání umísťovaly na předních místech. Za pořadí se neplatí, vše je závislé na volbě klíčových slov a na jejich umístění v textu či titulcích stránek. Jak vysoko se vaše stránky zobrazí, záleží jen na vaší šikovnosti.
Na principu vyhledávání podle klíčových slov stojí i placené zobrazení PPC (pay-per-click). Odkaz na vaše stránky se po zadání slov do vyhledávače ukáže nahoře na stránce mezi prvními, zaplatíte, je-li uživatelem rozkliknut. Výhodou je, že platíte jen za skutečnou návštěvu stránek. Podobně funguje i kontextová reklama. Odkaz na vaši firmu se nabídne, má-li stránka, kterou uživatel zrovna navštěvuje, podobný obsah. Platí se opět za prokliknutí.
Spokojit se s tím, že návštěvník najde stránky firmy, je však málo. Řada firem se proto snaží jít potenciálním zákazníkům naproti. Nejsnazší cesta je správa profilu na sociálních sítích, informování o novinkách a akcích, komunikace s konkrétními zákazníky apod.
O něco přímočařejší je takzvaný e-mailing, kdy firma rozesílá hromadné e-maily s obchodními nabídkami nebo newslettery. Adresy pro hromadný mail lze zakoupit u specializovaných firem. Má to své výhody, třeba že majitelé adres patří do cílové skupiny, kterou chcete oslovit, řada lidí však na nevyžádanou poštu reaguje negativně, což škodí firemní pověsti.
Známým a často využívaným marketingovým nástrojem jsou bannery – reklamní panely, buď statické nebo s pohyblivými prvky. Způsob platby za umístění banneru může mít několik forem: platba za dočasné umístění banneru, platba za počet zobrazení banneru nebo, podobně jako u kontextové reklamy, platba za prokliknutí.
Vzmáhajícím se trendem internetového marketingu je inzerce u videí. Firmy si mohou zvolit mezi přímým nákupem inzerce nebo samoobslužnou inzercí. Přímá inzerce je viditelnější, ale také dražší. I samoobslužná inzerce však může mít požadovaný efekt. Reklama se zobrazuje na základě kontextu. Můžete tak reklamu umístit u konkrétního videa, na základě klíčových slov nebo oslovit konkrétní cílovou skupinu, která video sleduje.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy