Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Google Analytics

Chcete-li získat informace o návštěvnících vašich webových stránek, Google Analytics je tím pravým řešením. Jedná se o statistickou aplikaci, která vám umožní sledovat a zároveň i analyzovat návštěvnost vašich webových stránek. Uživatelé jej mohou používat zdarma a bez jakýchkoli omezení.

Tato aplikace vám ukáže téměř vše, co vás jen napadne.    Zjistíte:
  • Jak uživatelé webové stránky našli
  • Kde se přesně pohybovali
  • Ve kterých místech web opustili
  Pomocí Google Analytics je také možné sledovat vaše reklamní kampaně (emailové kampaně, AdWords, další reklamní programy).  V tomto programu je možné sledovat neomezený počet webových stránek. Zákazník je povinen vyplnit registrační formulář a založit si účet na Google, přijmout smluvní podmínky a vlastnit webové stránky. Po těchto procesech může začít užívat aplikaci.  Registrovaný uživatel získá statistiky o webu tak, že vloží značku (kód) Google Analytics na stránky svého webu do aplikace Google. Aplikace je pro uživatele velice jednoduchá a srozumitelná.  Údaje jsou zpracovávány do statistik a grafů, jsou přehledné, práce s nimi je jednoduchá. Data je možné filtrovat, udělat z nich vlastní přehled, segmentace.     Uživatelé mohou pracovat s těmito službami:   Analytika konverzí Ukazuje, jakým způsobem se uživatelé webových stránek zaměřují a jaké weby navštěvují nejčastěji.   Analytika obsahu Podle této služby je možné určit úspěšnost návštěvnosti různých částí webových stránek   Mobilní analytika Měří počet zobrazení webu na mobilních aplikacích.    Reklamní analytika Analyzuje reklamní kampaně, úspěšnost reklam na sociálních sítích, ve vyhledavačích a v mobilních aplikacích.    Sociální analytika Znázorňuje, jak byly úspěšné kampaně, které uživatel webu pořádal prostřednictvím sociálních médií. Dále může analyzovat, kterými způsoby sdílí návštěvníci obsah jeho webových stránek na sociálních sítích.     

Google Analytics Premium

Toto je placená verze Google Analytics.  Verze nabízí jistotu a záruku sběru dat, dostupnost dat a neomezenou uživatelskou podporu. Zákazníkovi je přiřazen osobní Account manager, který zodpovídá za posudek implementace, trénink zaměstnanců, záruku kvality na služby, analýzu businessu.  Datové limity pro měření jsou téměř neomezené: uživatel může provést např. miliardy požadavků, nastavení 50 proměnných a export dat.   Kolik Google Analytics stojí? Jeho zaplacení na jeden rok činí 150 000 USD.    

Pozitiva a negativa využívání Google Analytics

Samozřejmě, že existují také podobné programy (např. Yahoo! Web Analytics), které fungují jako Google Analytics. Výhody využívání tohoto programu jsou pro běžné uživatele, kteří jej používají v režimu neplacené verze, jasné pro další využívání.   Pozitivní aspekty užití aplikace  
  • Tato aplikace je zcela zdarma, dostupná všem uživatelům z celého světa (některé podobné aplikace vyžadují složitou registraci, která musí být potvrzena administrátorem, a omezují uživatele k používání programu). 
  • Uživatelské rozhraní je přehledné a využívání celé aplikace je velice jednoduché a intuitivní. 
  • Propojení na Google AdWords, které spravuje reklamní PPC kampaně, je samozřejmostí. Můžete analyzovat, na která klíčová slova se máte zaměřit.
  • Tuto aplikaci využívá spousta uživatelů z celého světa, a proto je mu předurčena dlouhá existence.
  • Aplikace je k dispozici v různých jazykových mutacích, včetně češtiny, a proto ji může používat větší množství uživatelů. Stejně tak jako aplikaci mohou využívat nápovědu k produktu a manuál.
  • Dle souhrnů a přehledů elektronického obchodování, které Google Analytics vyhodnocuje, poskytne uživatelům kompletní přehledy o tom, jaké transakce přesně provedli, jak vysoký rozpočet na transakce využili, kolik utratili na reklamy, jaká reklama uživatele na web dovedla, jak často se na stránky vraceli. Tímto si uživatelé aplikace mohou ověřit, která reklama pro ně byla nejvýnosnější, a do které se tedy vyplatí peníze skutečně investovat.
  • Analýzy a data, která vzniknou z aplikace, mohou být exportována v různých formátech – excel, pdf, xml, csv. Aplikace umožňuje zasílat informace uživatelům na email.
  • Křížová segmentace – využívá analogicky práce kontingenčních tabulek na podobném principu jako MS Excel nebo jako MySQL. Tato funkce klientovi umožní získat přesné údaje o určité skupině uživatelů. Např. je možné vygenerovat všechny návštěvníky z Prahy, kteří se zajímali o reklamy, a která reklama je zaujala nejvíce.
  • Reporty, jež uživatelé potřebují, jsou často předem přednastavené (např. zdroje návštěv, klíčová slova, konverze) a používání je snazší.
  • Při založení jednoho účtu program umožňuje sledovat větší množství webů, které si uživatel navolí v menu.
  • Je možné využít funkci Weby Google, kde je sledování webů jednodušší.
  Negativní aspekty užití aplikace
  • Na serverech Google jsou shromažďována data mnoha milionů uživatelů. Jedním z důvodů, proč jsou tyto funkce od Google zdarma, je soustředění dat firem a uživatelů, kteří jejich služby využívají. Dle poskytnuté analýzy využívání sužeb, Google dále vyvíjí svůj software k lepším výsledkům a produktům. Někteří uživatelé nechtějí informace o své firmě Google poskytovat, jiní v tom nevidí problém, jelikož proč by Google poškozoval právě jejich firmu.  Verze Premium ochranu dat zaručují, a toto si velké firmy připlatí. Malé nepotřebují ochranu dat na takové úrovni, protože nikomu nestojí za to, poškodit živnostníka, či malou firmu.
  • V případě nových informací nebo zpráv, které se v aplikaci zobrazují (videa, newslettery, novinky), si je může uživatel přečíst pouze v anglickém jazyce. Český překlad je často špatný a nepřesný. 
  • Pokud si uživatel stanoví cíl sběru dat, nebo nějakou analýzu, bude se mu plnit cíl, ovšem ve chvíli, kdy jej změní, tak se bude plnit nový cíl, ale nepromítne se do starého. Tato data se nebudou odrážet do nového cíle. Historická data nebude moci využít. 
  • Překryvná data mapy – tento přehled má zaznamenávat odkazy, na které se nejvíce kliká a naopak odkazy, které jsou téměř nevyužívány.  Ovšem na stránce se může objevit více odkazů, které mají stejnou url adresu a systém je není schopen rozeznat. Proto ukazují všechna tato vyhledaná data stejnou hodnotu. 
  • V neplacené verzi není poskytována uživatelům téměř žádná podpora. Základní problémy uživatel může vyřešit prostřednictvím diskuzních skupin, nebo podpory na telefonu, která je v provozu dvě hodiny denně, ale pokud má specifický problém, je velice těžké jej vyřešit rychle a levně. Ovšem na druhou stranu jsou tyto problémy stále více rozebírány na internetu a uživatel může prostřednictvím diskuzí a blogů zjistit, jak problém vyřešit. Může ušetřit čas a peníze za placení konzultanta. 
  • Google AdWords, který je propojený s Google Analytics, měří návštěvnost uživatelů na jiném principu, než Google Analytics. V Google Analytics je sběr dat založený na cookies souborech, a jestliže má uživatel webu zakázané cookies, a označí reklamu, tak v Google AdWords se toto započítá jako pro klik, ale v Google Analytics nikoli. 
  • Není možné přidat do aplikace žádná externí data. Vše, z čeho Google Analytics vychází, musí být sebrané pomocí Google Analytics kódu. 
  • Data, která na Google Analytics uživatel uloží, není možné žádným způsobem zálohovat, a ani schraňovat. V případě, že se s daty na serveru něco stane, nemá uživatel žádnou jistotu, že je ještě někdy bude moci využít. Data se mohou nenávratně ztratit. 
 

Jak je možné využít Google Analytics

Tato aplikace vyhodnocuje webové stránky a napomáhá uživatelům k tomu, aby zvážili a optimálně upravili web pro svůj užitek – tj. například pro zvýšení počtu návštěvnosti. Mohou jednoduše a zdarma vyhodnocovat své webové stránky.    Google Analytics dokáže uživatelům poskytnout dvě základní informace ohledně užitečnosti webových stránek: 1)Jak si stojí web u návštěvníků 2)Kdo web navštěvuje, co si prohlíží     Jak uživatelé s webem pracují Optimalizace webu znamená předně splnění nastavených cílů, pro které byl daný web sestaven. Ovšem před optimalizací webu musí nastat nutně analýza dat, návrh opatření musí vylívat z této vzniklé analýzy.  Google Analytics sbírá a vyhodnocuje informace o webových stránkách a o klíčových slovech, která návštěvníka na web dovedla a také data, která specifikují údaje o vyhledávačích, reklamních kampaních, přes které se na web dostane nejvíce lidí. Také umožňuje navrhnout specifická opatření pro PPC kampaně, anebo placené místo ve vyhledavačích.    Hlavní využití Google Analytics
  • Sbírá informace o návštěvnících webových stránek
  • Sbírá údaje o interakci návštěvníků na webových stránkách
  • Shromažďuje klíčová slova, která návštěvníka na web dovedla
  • Zkoumá, zda byla návštěva webu, tj. její pro klik díky placené reklamě, placenému místu ve vyhledávači, nebo zda se návštěvníci na web dostali pomocí neplacených zdrojů
  • Analyzuje dle sebraných dat, zda je web pro návštěvníky přehledný
  • Zkoumá, jestli skupiny zákazníků dosáhly vytyčených cílů a které z nich to byly
  • Analyzuje efektivitu marketingových aktivit
  • Testuje efektivnost změny webu
   

Uživatelé Google Analytics

Google Analytics využívá velice široké spektrum uživatelů. Nejčastěji jej používají:   Majitelé eshopu a podnikatelé Potřebují webové stránky k chodu svého obchodu či živnosti. Tato skupina uživatelů sleduje obrat z internetového prodeje, zkoumá informace o návštěvnosti webu, plnění stanovených cílů. Takto je možné nejsnazší cestou sledovat emailový výpis, který může zákazník dostávat v nastavených frekvencích.   Vedoucí pracovníci a manažeři V tomto případě slouží manažerům potřebné informace o internetovém prodeji, návštěvnosti webu zejména k tomu, aby viděli jak dalece je internetový prodej efektivní, a zda je nastavená online strategie ta správná. Dále je zajímá, jaká je návratnost investicí do internetových kampaní.    Marketingové a obchodní oddělení ve velkých firmách a nadnárodních společnostech, ale i marketingoví pracovníci menších firem Zejména je zajímají informace o tom, jak se zákazník chová a dále, jak je složena jeho poptávka. Dle služby zkoumají zejména klíčová slova a jednotlivé vyhledavače, která přivedla návštěvníky na webové stránky. Z těchto údajů optimalizují PPC kampaně a samozřejmě také pozice ve vyhledavačích, které jsou placené.    SEO konzultanti Zkoumají četnost klíčových slov a úlohu vyhledavačů, která přivedla zákazníky na webové stránky. Dle analýzy Google Analytics upravují klíčová slova a web tak, aby na něm byla obsažena daná vyhledávaná klíčová slova co nejvíce, ale přirozeně. Web se na základě změny klíčových slov a její četnosti může ocitnout na předních pozicích ve vyhledávačích. Tyto podklady využívají k optimalizaci webu a snaží se zvolit co nejefektivnější strategii.   Copywrtiteři, tvůrci obsahu webových stránek  Zajímá je, které webové stránky daného webu jsou nejnavštěvovanějšími, a to zejména proto, aby chování zákazníků mohli odrazit ve svých textech. Zkoumají chování zákazníka a následně upravují strukturu textu.   Programátoři a tvůrci webu Analyzují údaje o návštěvnících webu, o tom, jaké webové stránky navštívili jako první a při které informaci web opustili. Na který odkaz se nejčastěji vraceli a to proto, aby optimalizovali webovou strukturu a zlepšili přehlednost webu pro jeho uživatele. Těmito opatřeními se pokusí omezit odchod těch zákazníků, kterým se zdál web nepřehledný, nevyhovovala jim jeho struktura. V současné době tuto funkci využívají programátoři pouze okrajově, jelikož mají vyhotovené šablony webových stránek a zaběhnuté principy o struktuře webu. Ale přesto je pro ně aplikace užitečná, zejména pro malé firmy nebo začínající tvůrce webu.    Google Analytics je skutečně velice využívaná aplikace, nástroj, k vyšší efektivnosti webových stránek. Najde uplatnění v oblasti e-shopu, SEO, reklamních kampaní, správě a provozování obsahu webu a webových stránek. Uživatelům je schopný poskytnou analýzy a data o návštěvě webových stránek a o chování spotřebitelů, která využijí k tomu, aby jejich web fungoval co nejefektivněji a splňoval předem stanovené cíle a strategii. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!