Proč se pokusit o přímý prodej reklamního prostoru? Důvodem je samozřejmě vyšší výdělek za nabízený prostor. V tomto případě se zaobíráte prodejem prostoru výhradně sami, bez prostředníků a poradců, které musíte platit, anebo kterým musíte z prodeje poskytovat provizi.
Navíc nemusíte dodržovat žádné limity a podmínky, které vám zprostředkovatel určí.
Webové stránky musí mít nezávadný obsah, musí dodržovat zákony a povinnosti, které jsou spjaty s provozem webu. Zejména musí dodržovat etické zásady. Na webových stránkách by měl být prostor pro propagovanou službu, pro banner nebo inzerát, který chce zákazník propagovat. Nejtěžší pro majitele webových stránek je oslovení vhodné skupiny inzerentů, která by měla o tento reklamní prodej zájem.
Zejména záleží na tom, jaké webové stránky provozujete. Pokud jste úzce zaměřeni např. na geodetiku, botaniku, zoologii, je možné, že se vám budou inzerenti ozývat sami. To je nejsnadnější způsob získání inzerce.
Můžete zkusit svůj prostor prezentovat na webtrh.cz.
Nejčastější je zvolit taktiku přímého oslovení. Můžete si najít (nebo možná znáte) firmy, které by měly o danou prezentaci zájem, ale vaše webové stránky neznají, a můžete zkusit oslovit právě je.
Dále můžete zkusit oslovit své čtenáře, nicméně toto je spíše takový okrajový způsob. Pokud někdo váš web čte a má o prezentaci zájem, spíše se vám ozve sám.
V bodech přinášíme stručně, jasně výstižně, jak nabízet inzertní prostor:
Při oslovování klientů nepoužívejte žádné obšírnosti – stručně, jasně výstižně.
Jednoduše specifikujte své podmínky. Nejlépe v bodech.
Zaujměte. Pokud klienta zaujmete svou bodovou prezentací, zavolá vám, a vy mu můžete vysvětlit více. Popsanými třemi stranami formátu A4 jej nezaujmete. Nebude vaši nabídku vůbec číst.
Ve své nabídce uvádějte cenu za CPT, návštěvnost webu, webovou adresu, cílovou skupinu.
Nabídka musí být důvěryhodná. Nebojte se přiložit do přílohy výpis statistik návštěvnosti webových stránek.
Stručně web charakterizujte.
Uvádějte na sebe kontakt na viditelné místo.
Šetřete superlativy.
Uveďte, kde přesně bude reklama zobrazena, jaký má mít rozměr, formát atd.
Uveďte informaci o tom, zda jste schopni reklamu (banner) poupravit nebo zda jej firma musí dodat v hotové formě.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy