Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Účetní uzávěrka

Ze zákona o účetnictví vyplývá účetní jednotce neboli fyzické, či právnické osobě vedoucí účetnictví, povinnost uzavřít k poslednímu dni účetního období účetní knihy což je zpravidla 12 po sobě jdoucích kalendářních měsíců a sestavit účetní závěrku. Účetní uzávěrka zahrnuje doúčtování všech účetních případů k poslednímu dni účetního období, výpočet a zaúčtování zisku, daně z příjmu a uzavření účetních knih. Vyvrcholením účetní uzávěrky je sestavení účetní závěrky.

Z níže uvedených fází sestává účetní uzávěrka:

Přípravné práce - V rámci přípravných prací se kontroluje převod zůstatků, aby byla zajištěna bilančníkontinuita(návaznost) majetku a závazků a rovněž se provádí inventarizace.
Při inventarizaci se ověřuje věcná správnost a reálnost ocenění. Po zjištění skutečného stavu majetku a závazků se následně koncové stavy účtů upraví o zjištěné inventarizační rozdíly. Rovněž se ověřují zůstatky účtů nehmotné povahy, jako jsou rezervy, opravné položky, časové rozlišení a dohadné položky.

Doúčtování operací k poslednímu dni období - Tato fáze se týká zejména doúčtování kurzových rozdílů, časového rozlišení, dohadných položek, opravných položek a rezerv, zásob na cestě a při účtování zásob i převedení počátečních a koncových stavů.

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Zjištění HV, výpočet daně, uzavření knih - Zahrnuje zjištění obratů účtů rozvahových i výsledkových a výsledku hospodaření a uzavření účetních knih. Na základě zjištěného hospodářského výsledku se vypočte a zaúčtuje daň z příjmů, odložená daň a může se provést definitivní uzavření účetních knih. Účty nákladů a výnosů se převádí na účet 710 - Účet zisků a ztrát a tím se vynulují. U účtů rozvahových se převádí zůstatky do nového období přes účty 702 a 701 - konečný a počáteční účet rozvažný. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!