Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Daňový doklad

Daňový doklad je faktura nebo účtenka, které musí splňovat náležitosti dané § 26-35 Zákona o DPH. Podle výše zdanitelného plnění a způsobu platby existují různé typy daňových dokladů – zjednodušený daňový doklad, souhrnný daňový doklad anebo běžný daňový doklad.

Zjednodušený daňový doklad

Používá se, pokud částka, na kterou je vystaven, nepřesahuje částku 10 000 Kč včetně DPH. Od 1. 1. 2013 jej lze navíc použít i pro úhrady bezhotovostní (předtím to bylo možné pouze pro platby hotovostní) a podnikatel ho vydává na základě vlastního rozhodnutí.

Musí obsahovat:

  • obchodní firmu – její jméno a příjmení

  • sídlo nebo místo podnikání resp. bydliště a identifikační číslo plátce, který zdanitelné plnění uskutečňuje

  • evidenční číslo dokladu

    Mám zájem, jak si mohu objednat?

    Volejte: +420 607 044 665

    Pište na: info@altaxo.cz

  • rozsah a předmět zdanitelného plnění

  • datum vystavení dokladu

  • datum uskutečnění zdanitelného plnění

  • výše ceny včetně DPH

  • údaj, zda pro zdanitelné plnění platí základní nebo snížená sazba DPH nebo jde o plnění osvobozené od DPH (viz § 46-47 zákona o DPH)

Souhrnný daňový doklad

Souhrnný daňový může plátce DPH vystavit na několik samostatných zdanitelných plnění nebo také na plnění, na které se vztahuje osvobození od daně s nárokem na odpočet daně pro jednu osobu.

Tento doklad musí plátce vystavit nejpozději do 15 dnů od konce kalendářního měsíce, ve kterém se uskutečnilo první zdanitelné plnění, nebo byla přijata první platba za plnění, které jsou uvedeny na tomto souhrnném daňovém dokladu.

Běžný daňový doklad

Běžný daňový doklad se používá pro všechny ostatní případy. Musí obsahovat všechny náležitosti, co doklad zjednodušený a navíc identifikační údaje o příjemci zdanitelného plnění a základ DPH a jeho výši. Za správnost a úplnost běžného daňového dokladu a výpočet DPH odpovídá ten, kdo jej vydává.

Daňový doklad zaslaný emailem

Zákonem není určen způsob předání daňového dokladu. V dnešní době je k tomu často využíván e-mail, přičemž platí, že doklad nemusí obsahovat elektronický podpis. Doklad ani nemusí obsahovat vlastnoruční podpis dodavatel ani razítko. Stačí, že příjemce doklad vytiskne a podepíše, čímž odsouhlasí, že ke zdanitelnému plnění došlo v rozsahu uvedeném na dokladu. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!