Věnování reklamního předmětu obchodnímu partnerovi či rozdávání bezplatných vzorků svých výrobků zákazníkům jsou velmi účinných nástrojem v budování vztahů.
Víte ale, jak je to u takových reklamních a propagačních předmětů či vzorků s daněmi? Reklamní a propagační předměty jsou daňově uznatelným výdajem po splnění určitých podmínek. Podívejme se na ně z pohledu daně z příjmu a daně z přidané hodnoty a zákonů s těmito daněmi souvisejícími
Zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, považuje reklamní a propagační předmět za daňově uznatelný výdaj v případě splnění těchto podmínek:
Po splnění těchto podmínek mohou být výdaje, které souvisejí s pořízením reklamního a propagačního předmětu, daňově uznatelným výdajem. Takto přijatý reklamní a propagační předmět je také od daně osvobozen.
Dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, není u tohoto předmětu používán pojem reklamní a propagační předmět, ale pojem dárek v ekonomické činnosti. Dárek je osvobozen od daně z přidané hodnoty za těchto podmínek:
Při pořízení takových dárků či vzorků si můžeme také uplatnit odpočet daně z přidané hodnoty. Důležité je vést pro účely daně z přidané hodnoty o tomto plnění evidenci (např. kolik vzorků bylo poskytnuto a v jaké hodnotě nebo např. o tom, v rámci jaké akce byly vzorky poskytnuty).
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy