Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Mobilní tarify pro podnikatele

V současnosti se bez mobilního telefonu nechodí snad ani na houby. Účty za telefon dosahují v některých případech závratných hodnot a podnikatelé se snaží náklady za mobilní telefonování omezit. 

Mobilní operátoři mají pro podnikatele širokou nabídku. Nelze jednoduše rozhodnout, který konkrétní tarif je absolutně nejvýhodnější – vždy záleží na individuálních potřebách. 

 

Jaká kritéria je nutno zvážit při hledání vhodného řešení? 

Počet firemních mobilních telefonních čísel – zda mají firemní mobily jen jednatelé, nebo také obchodní zástupci či budou mobily na prodejně, kolik jich je celkem?

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

  • Jak jsou firemní mobily využívány? Volá se často vzájemně na firemní čísla, nebo se spíše volá mimo firmu, popř. je některý telefon určen převážně na příchozí volání od zákazníků?
  • Kolik minut se průběrně z každého čísla provolá, jaký podíl volání jde „do firmy“, kolik minut průměrně se volá na pevné linky a do sítí jiného mobilního operátora? Jak je to s voláním do zahraničí?
  • Jak se využívají SMS?
  • Je ve firmě pevná linka? Jak a kdo ji využívá?
  • Potřebujete internet do mobilu? Je potřebný pro všechny pracovníky s firemním mobilem nebo jen pro některé?
  • Používají pracovníci mobilní připojení k internetu? (Připojení notebooku nebo jiného zařízení prostřednictvím mobilní datové sítě).

 

Všechny výše uvedené otázky slouží k tomu, aby si podnikatel ujasnil, co vlastně od mobilního operátora potřebuje. Doporučuji zvážit také otázku stálého připojení k internetu – zda je řešeno prostřednictvím „pevné linky“, nebo „kabelové televize“ nebo máte internet poskytovaný a sdílený v rámci kancelářské budovy s minimální možností ovlivnit poskytovatele. Jde o to, že se může vyplatit mít internet i mobilní tarify od jednoho operátora a je to další aspekt při hodnocení nabídky.

Typickým rysem firemního účtu u mobilního operátora je skutečnost, že máte všechna čísla a poskytované služby na jedné faktuře a můžete lépe sledovat náklady. Mezi nejběžnější službu patří zvýhodněné telefonování mezi telefonními čísly jednoho podnikatele (pokud jsou vedena na jeden účet). Obvykle se hradí měsíční paušální poplatek a telefonování pak může být i zdarma.

Následně je nutno vyhodnotit potřeby každého pracovníka, který by měl mít firemní mobil. Pokud jde o jednatele, který telefonuje hodně a potřebuje internet, jistě se bude hodit balíček zohledňující vyšší průměrný počet minut a bude vhodný vyšší paušál. Naopak pro číslo, které je určeno převážně pro příchozí hovory zákazníků, lze internet vynechat úplně a zvolit jen nízký paušál. Tato analýza se určitě vyplatí. Nebudete pak kupovat „výhodné“ nabídky, které ovšem nevyužijete – např. stovky minut volání na pevnou linku zdarma (když na ni vlastně vůbec nevoláte) nebo výhodný měsíční balíček na desítky MMS v situaci, kdy pošlete 2 MMS do měsíce.

Významným trendem je například aplikace Skype (a podobné) nainstalované na PC nebo tabletu – uživatelsky velice jednoduchý způsob, jak lze zdarma telefonovat do zahraničí nebo jak vyřešit zákaznickou linku zdarma. Limitujícím je bezesporu to, že v ČR není doposud dostatečně intenzivně provázání telefonování z mobilu na Skype a opačně, ale pokud oba uživatelé mají Skype, lze takto řešit plánované telefonické hovory.

Další zajímavou alternativou je aplikace iMessage, která může levně nahradit především SMS a MMS komunikaci. Limitující je, že iMessage funguje jen mezi zařízeními iPhone, iPad nebo iPod a mají aktivované emailové klienty. Pakliže je zařízení připojeno k internetu (skrze wi-fi nebo datový tarif mobilního operátora), nevznikají žádné další náklady.

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!