V současnosti se bez mobilního telefonu nechodí snad ani na houby. Účty za telefon dosahují v některých případech závratných hodnot a podnikatelé se snaží náklady za mobilní telefonování omezit.
Mobilní operátoři mají pro podnikatele širokou nabídku. Nelze jednoduše rozhodnout, který konkrétní tarif je absolutně nejvýhodnější – vždy záleží na individuálních potřebách.
Počet firemních mobilních telefonních čísel – zda mají firemní mobily jen jednatelé, nebo také obchodní zástupci či budou mobily na prodejně, kolik jich je celkem?
Všechny výše uvedené otázky slouží k tomu, aby si podnikatel ujasnil, co vlastně od mobilního operátora potřebuje. Doporučuji zvážit také otázku stálého připojení k internetu – zda je řešeno prostřednictvím „pevné linky“, nebo „kabelové televize“ nebo máte internet poskytovaný a sdílený v rámci kancelářské budovy s minimální možností ovlivnit poskytovatele. Jde o to, že se může vyplatit mít internet i mobilní tarify od jednoho operátora a je to další aspekt při hodnocení nabídky.
Typickým rysem firemního účtu u mobilního operátora je skutečnost, že máte všechna čísla a poskytované služby na jedné faktuře a můžete lépe sledovat náklady. Mezi nejběžnější službu patří zvýhodněné telefonování mezi telefonními čísly jednoho podnikatele (pokud jsou vedena na jeden účet). Obvykle se hradí měsíční paušální poplatek a telefonování pak může být i zdarma.
Následně je nutno vyhodnotit potřeby každého pracovníka, který by měl mít firemní mobil. Pokud jde o jednatele, který telefonuje hodně a potřebuje internet, jistě se bude hodit balíček zohledňující vyšší průměrný počet minut a bude vhodný vyšší paušál. Naopak pro číslo, které je určeno převážně pro příchozí hovory zákazníků, lze internet vynechat úplně a zvolit jen nízký paušál. Tato analýza se určitě vyplatí. Nebudete pak kupovat „výhodné“ nabídky, které ovšem nevyužijete – např. stovky minut volání na pevnou linku zdarma (když na ni vlastně vůbec nevoláte) nebo výhodný měsíční balíček na desítky MMS v situaci, kdy pošlete 2 MMS do měsíce.
Významným trendem je například aplikace Skype (a podobné) nainstalované na PC nebo tabletu – uživatelsky velice jednoduchý způsob, jak lze zdarma telefonovat do zahraničí nebo jak vyřešit zákaznickou linku zdarma. Limitujícím je bezesporu to, že v ČR není doposud dostatečně intenzivně provázání telefonování z mobilu na Skype a opačně, ale pokud oba uživatelé mají Skype, lze takto řešit plánované telefonické hovory.
Další zajímavou alternativou je aplikace iMessage, která může levně nahradit především SMS a MMS komunikaci. Limitující je, že iMessage funguje jen mezi zařízeními iPhone, iPad nebo iPod a mají aktivované emailové klienty. Pakliže je zařízení připojeno k internetu (skrze wi-fi nebo datový tarif mobilního operátora), nevznikají žádné další náklady.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy