Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Podnikání a mobilita aneb důležitost při výběru mobilního operátora

Výběr mobilního operátora je v dnešní době pro každého začínajícího podnikatele nebo rozrůstající firmu velmi důležitým rozhodnutím, neboť si kupuje službu, která má zajistit dostatečnou mobilitu podnikání nebo samotného byznysu ve vztahu k zaměstnancům, zákazníkům nebo také ke státním úřadům. Mobilita neznamená pouze být kdykoli k dispozici, ale také pravidelně a včas získávat potřebné informace pro plánování a klíčová rozhodnutí. Tím se dostávám k podstatě mobilní komunikace v dnešní době, která zahrnuje nejen pořízení služby v podobě uskutečňování hovorů z důvodu být téměř 24 hodin k dispozici svým zákazníkům a dodavatelům, ale také pořízení kvalitního a neomezeného internetového připojení v kanceláři nebo z tzv. chytrých telefonů. Úroveň nabídky různých typů telefonů a ostatních telekomunikačních zařízení v podobě Black-berry s potřebnými moderními funkcemi, jakou je například mobilní kancelář, a nabízené služby, jakou může být jednotné vyúčtování pro celou firmu, může značně pomoci nebo naopak uškodit samotnému podnikání.

Velikost podnikání a firmy je jistě rozhodujícím kritériem pro nabídku, kterou od operátora lze očekávat, ale ani ten nejmenší podnikatel by se neměl spokojit z titulu své velikosti s každou nabídkou, když si prohlíží nabídky operátorů. Všichni tři největší operátoři dělí své zákazníky obdobným způsobem na dvě úrovně: malé firmy, potažmo podnikatele a střední firmy nebo korporace. Na druhou stranu v praxi vždy nutně záleží na druhu podnikatelské činnosti, která s sebou přináší odlišné nároky na komunikaci nebo vybavení pro zaměstnance při plnění pracovních úkolů. Odlišná situace je u drobného podnikatele, který se živí jako subdodavatel pro středně velkou stavbu, než u taxikáře, který provozuje svou živnost v pražské čtvrti – v prvním případě lze očekávat větší objem telefonátů (15 hodin denně) souvisejících se zabezpečením materiálu a koordinací svého malého počtu zaměstnanců (dělníků) během stavebních prací, zatímco samostatný taxikář může očekávat maximálně desítku telefonátů za noc pro sjednání osobní přepravy. Proto je dobré nenechat se zmást, lépe řečeno nenechat se marketingově předurčit k méně vstřícnému zákaznickému zacházení.

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Proto se každému podnikateli vyplatí být náročným zákazníkem a vědět předem, jakých služeb by rád při svém podnikání využil. Shrnutí nabízených telekomunikačních služeb operátory vypadá asi takto: klasické mobilní spojení, internet v kancelářích a v mobilních telefonech a konečně rozdělení využití služeb operátora doma v České republice anebo v zahraničí například během zahraničních cest. Operátoři si konkurují nejvíce při nabízení služeb podnikatelské populaci ve zmíněných oblastech. Podle čeho si ale vybírat a čemu věřit? Žádný podnikatel, ani firma by při své poptávce po mobilních telekomunikačních službách neměl spoléhat na nabídku prezentovanou na webu operátorů, protože každý operátor při své prezentaci tvrdí, že jeho služby jsou nejlepší anebo použije pro srovnatelný produkt, jakým dnes může být rychlý mobilní internet přístupný po téměř celé republice, měřítka a údaje, která pro něj vyznívají nejpříznivěji. Lze jen doporučit nespoléhat se tedy pouze na často nepřehledné webové stránky jednotlivých operátorů, ale doptat se kolegů a firem z branže, se kterými službami a od kterého operátora jsou spokojeni. Může to znít zvláštně, provádět informační sondu například u konkurence, ale jistá pomůcka přece jenom existuje. Troufám si říci, že o kvalitě služeb mobilního operátora velmi mnoho vypovídá, zda inzeruje na svých webových stránkách loga nebo dokonce stručný popis činnosti podnikatelů, kteří spokojeně využívají jeho služeb. V této oblasti je na tom nejlépe Teléfonica O2. Taková reklama může sloužit jako zdroj porovnání pro firmu, zda obdobné či stejné firmy z hlediska velikosti obratu, počtu zaměstnanců, předmětu a místa podnikání využívají služeb zvažovaného operátora.

 

Po prvotním kontaktu s obchodními prodejci, získaném dojmu na informační lince operátorů nebo právě po získaných referencích o operátorovi nastává čas na srovnání svých podnikatelských předpokladů, požadavků a kalkulací s realitou, která se často liší nákladovosti a kvalitou poskytovaných služeb. V tomto bodu však zkušenosti s mobilním operátorem teprve začínají. Během realizace poskytovaných služeb se může stát, že mobilní aplikace, internet nefunguje dle požadovaných představ, nebo obyčejné vyúčtování vykazuje chyby. Je také možné, že podnikatel potřebuje navýšit počet přípojek internetu ve své kanceláři o jeden stůl nebo vyžaduje jednodušší vyúčtování za své služby. Při řešení těchto problémů se teprve s určitostí ukáže, jak je operátor ochotný, jak je flexibilní a zda spíše nezvyšuje provozní náklady a starosti podnikatele. Poskytovatel mobilních služeb by měl podnikateli nebo firmě právě naopak ulehčit život a učinit je při získávání informací a běžné komunikaci dostatečně flexibilním, aby byla naplněna podstata slovního spojení mobilní služby. Při skutečném dodržení slova mobilita se tvůrce podnikatelské činnosti může orientovat na problémy výroby, jednání se zákazníky a dodavateli. Jedním slovem by se z poskytovatele mobilních služeb měl stát skutečný obchodní partner, na kterého se firma nebo podnikatel může vždy spolehnout. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!