Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Analýza konkurence

Žádnou analýzu nelze zpracovat optimálně bez znalosti konkurenčního postavení jiných firem. Zejména se analýza konkurence uplatňuje v marketingovém oddělení. Jedná se o velmi důležitý aspekt, na který by žádná firma neměla zapomínat. Ale bohužel k tomu dochází. Spousta firem vůbec nezná své konkurenty, neznají jejich nabídku, jejich přednosti, firmy nesledují jejich postavení u klientů, co klientům nabízí, čím vynikají, do jakých částí investují své marketingové obraty.

Proto je vhodné například čtvrtletně sledovat základní konkurenční parametry:

  • Jak spolupracují s médii, kolik financí vyčleňují na komunikaci prostřednictvím médií do tisku, rádií, přes internetové portály.

  • Jaké jsou jejich marketingové zdroje a rozpočet pro marketing.

  • Jak mají nastavené PR oddělení, jak prostřednictvím tohoto oddělení (pověřené osoby) komunikují s médii.

  • Co chtějí sdělit a sdělují svým zákazníkům jak pomocí médií, tak pomocí svých zástupců.

    Mám zájem, jak si mohu objednat?

    Volejte: +420 607 044 665

    Pište na: info@altaxo.cz

  • Jak budují svou značku.

  • Jaká je jejich image, jak jí dosáhly.

  • Jaké segmenty klientů oslovují.

Samozřejmě je zřejmé, že některé informace lze snadno získat, ale k některým se není možné dostat, k některým ano, ale velmi těžkou cestou. Lehce lze získat informace o komunikační politice konkurentů z hlediska grafické prezentace – barva a složení loga, typ písma, prezentační materiály. Lze také získat informace (někdy dedukcí) o komunikačních možnostech konkurentů. Z této politiky lze získat informace o profilu konkurentů, o jejich nejdůležitějších hodnotách a značkách. A pokud se opravdu firma zaměří na pozorování konkurenta, je možné získat i informace o PR aktivitách z médií.

Obtížné je sledování finanční stránky konkurentů ze všech hledisek. Nejenom z marketingového. Lze je získat například osobními kontakty s někým z konkurenční firmy. Ale zde již dochází k otázce, zda není překročena etika v získání těchto informací.

Další možností, jak získat informace o konkurenci, je zakoupení databáze nebo informací od specializovaných firem, které se zabývají monitoringem společností.

Podnikatel by tyto informace o konkurenci měl získávat za účelem odlišení se od konkurentů. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!