Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Business plán ve 3 krocích

Podnikatelský záměr / plán je pro váš budoucí život podnikatele stejně důležitý, jako je důležitý projekt na stavbu vašeho domu. Stejnou pozornost, jakou věnujete přemýšlení, plánování a navrhování jednotlivých detailů vašeho budoucího sídla a domova, budete věnovat i vašemu podnikatelskému plánu.

Buďte struční

Lidé si myslí, že podnikatelský plán musí být román na stovky stran. Představují si všechny ty grafy, tabulky a kalkulace, tisíce odborných zkratek ROI, ROC, BreakPoints atd. a přitom zapomínají, že v jednoduchosti je síla. Ano, můžete si najmout profesionály a spolehněte se na to, že vám nějakou, krásně svázanou a tlustou knihu budou chtít prodat. Ano, oni už svůj business plán udělali a jednou z položek na tom jejich plánu je: „Prodávat, s co nejmenším úsilím a za co nejvíc peněz“.

To si hned zapište jako první bod: „Já, budoucí úspěšný podnikatel, budu prodávat a budu prodávat za peníze a to s minimem vlastního úsilí.“

Zní vám to přehnaně nebo snad komicky? Vaše firma, aby žila, bude potřebovat peníze. Kapitál a to vlastní kapitál. Vaše prodeje jsou zdrojem toho kapitálu.

Napište si stručný seznam toho, co vás a vaši firmu bude živit. Například:

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Budu vyrábět ručně vázané kytice.

Budu preparovat růže.

Budu navrhovat květinové dekorace interiérů.

Budu je prodávat nebo si na toho někoho najmu a dám mu podíl.

Buďte důkladní

Co to má znamenat, mám být stručný a teď naopak důkladný nebo dokonce pečlivý. Hm. Ano, dokážete obojí. Důkladní znamená, že stručně, ovšem do detailu prozkoumáte „terén“. Jeden příklad za tisíc slov:

  1. popište váš obor podnikání: např. floristika

  2. popište svůj produkt anebo služby: květinové vazby a aranžmá podle individuálního přání klienta

  3. popište svou konkurenci: květinářství (kamenné obchody), již zavedená studia, paní Kropáčková z Dejvic

  4. jak budete získávat peníze (business model): nabídnu, zrealizuji a prodám vánoční věnce

  5. jak je budete prodávat: osobní návštěva, zjištění vkusu zákazníka, převzetí zálohy(!), nákup materiálu, výroba a dodání + doplatek(!)

  6. jak budete svoje služby propagovat: osobní prezentace, reklama v tisku a internetové stránky, předváděcí akce, dárky

  7. popište svůj tým: zatím jsem sama, ovšem webové stránky mi dělá kamarád a materiál mi vozí teta

  8. popište finanční stránku podnikání – kolik peněz potřebujete a kolik peněz chcete vydělávat: teď mám 5.000 Kč na hotovosti, na účtě 12.000 Kč a zítra vyberu zálohu 3.000 Kč od zákazníků v Brně, chci si vydělávat , v přepočtu, 30.000 Kč měsíčně

Buďte realisté

Ano, držte se při zemi. Zlaté pravidlo podnikání říká: při kalkulaci zdvojnásobte svoje budoucí výdaje a svoje vysněné zisky, pardon, nyní ještě tržby, vydělte dvěma. Proč? Skutečně se na to musíte ptát? Nechcete jít radši zpátky do práce?

Držíme Vám palce. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!