Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Jak napsat kvalitní byznys plán?

Podnikatelský plán určuje budoucnost podnikání. Definuje aktuální pozici a potenciální výhled. Sestavení plánu není z právního hlediska podmínkou pro založení firmy. Chytrý byznys plán je vždy písemný, stručný, přehledný a dosažitelný.

Kvalitní byznys plán by měl hned na začátku dát odpověď na stěžejní otázku: Je vůbec dobré podnikání rozjíždět? Dokument by měl naznačit, jaká je šance projektu na úspěch, tedy dosažení cíle. Než začnete psát, ujasněte si, proč vlastně chcete začít podnikat (vydělat hodně peněz, být nezávislý, vytvořit pro sebe zaměstnání, kde uplatním své schopnosti, dělat to, co mne baví...).

Byznys plán musí být pravdivý a reálný – Nepřeceňujte svůj nápad a nezveličujte odhady. Nepodceňujte počáteční náklady. Neudělejte přehnaný odhad růstu. Vezměte do úvahy konkurenci. Uveďte detaily, buďte konkrétní.

muz s pocitacem

Základní otázky

  • Proč by měl být zrovna můj byznys úspěšný?

  • Jaký je cíl podnikání?

  • Jak se k cíli dostat?

  • Kolik to bude stát?

    Mám zájem, jak si mohu objednat?

    Volejte: +420 607 044 665

    Pište na: info@altaxo.cz

Byznys plán musí obsahovat cíl a jednotlivé milníky na cestě za cílem. Plán se musí uzpůsobovat realitě, která bude mnohem rozmanitější, než na papíře. Minimální dobou aktualizace by měl být 1 rok, aby se nesešlo z cesty, aby se nepřehlídla větší obchodní příležitost.

Kvalitní byznys plán – tipy

  • odlište se od ostatních, buďte originální

  • najděte nové možnosti

  • soustřeďte se na klíčové okolnosti

  • zaměřte se na finance

  • myslete na budoucnost

  • jedinečný tým a realizace jsou důležitější než samotný nápad

  • buďte precizní

  • v jednoduchosti je krása a síla

Doporučená struktura byznys plánu

  • titulní strana - název projektu, logo, kontaktní údaje, sídlo, údaje o podnikateli.

  • executive summary - shrnutí musí upoutat pozornost. Vytvořte si příběh plný emocí.

  • popis společnosti - základní informace, vize, partneři, investoři.

  • produkt/služba - dobré řešení poskytuje zákazníkům užitek, zvyšuje jejich kvalitu života.

  • analýza trhu - kvalitní průzkum zjistí, kde se nacházejí příležitosti a jaký mají potenciál.

  • strategie a implementace - vychází z vize společnosti a opírá se o provedené výzkumy a zjištěné informace. Zahrnuje propagaci a marketing.

  • tým - je klíčovým faktorem rozhodujícím o přežití firmy. Schopný tým představuje konkurenční, udržitelnou výhodu.

  • finanční analýza - informace jsou transformovány do finančních výstupů, ukazatelů a koeficientů. Finanční plán představuje zdroje financování podniku, jejich alokaci a následnou ziskovost.

  • přílohy - dokumenty, které rozšiřují či ověřují údaje obsažené v podnikatelském plánu.

Ideální verze podnikatelského plánu neexistuje. Plán je prostředkem nikoliv cílem. Propracovaný dokument pomáhá získat finanční prostředky, zajistit strategická spojenectví, přilákat klíčové zaměstnance a zvýšit sebevědomí. Podnikatelský plán prodává firmu do světa a získává tím zpětnou vazbu. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!