Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Podnikatelský záměr podle Úřadu práce

Jednou z možností jak zahájit vlastí podnikání, je příspěvek od úřadu práce na zřízení tzv. společensky účelného pracovního místa. Podmínkou je, abychom byli nezaměstnaní, a pokud jsme dosud nebyli evidováni na úřadu práce, abychom alespoň prokázali, jak dlouho jsme nezaměstnaní a jak dlouho aktivně hledáme práci.

Dalším nutným krokem pro získání dotace je vytvoření podnikatelského záměru a jeho obhajoba před komisí. Struktura podnikatelského záměru je tu trochu odlišná od struktury standardních podnikatelských plánů. Tradiční podnikatelské plány obsahují především položky jako vize a mise, firemní cíle a strategie, produkt, cílový segment, konkurence, management, finanční strategie a analýzy.

V podnikatelském záměru pro účely úřadu práce se držíme přesně předepsané doporučené struktury, podle formuláře, který od úřadu práce dostaneme. V první části uvádíme základní údaje u nás, včetně koníčků a zájmů, což se v běžných podnikatelských záměrech obvykle nevyskytuje. V další části je třeba definovat, co nás motivuje pro zahájení podnikání (od nezávislosti, přes touhu řešit nezaměstnanost po seberealizaci).

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Dále zde popisujeme náš podnikatelský nápad, vymezujeme základní údaje o zvoleném typu podnikání, produktu, plánované provozovně. Také se tu máme vyjádřit k personálním otázkám, zda a kolik zaměstnanců plánujeme zaměstnat. Podobně jako ve standardních podnikatelských záměrech vymezujeme, kdo budou naši hlavní zákazníci, a čím je oslovíme, jací budou naši dodavatelé, jaká je jejich smluvní zajištěnost… Nechybí ani analýza konkurence a hledání výhod oproti konkurenci.

Co se týká analýz, nejstěžejnější je SWOT analýza, jejíž potřeba je ve formuláři přímo uvedena. Postačí základní nákres, ve čtyřbuňkové tabulce, kde zhodnotíme silné a slabé stránky plánovaného podnikání, jaké vidíme příležitosti, a jaká rizika.

Z hlediska marketingu máme vymezit především, jakou formou vstoupíme na trh, čím upoutáme budoucí zákazníky, jaké marketingové strategie plánujeme využít. Je zde prostor i pro přidané hodnoty firmy, například v souvislosti se společenskou prospěšností nebo ochranou životního prostředí.

Také je tu potřeba poodhalit plány do budoucna alespoň v základních obrysech na 5 let, a v číselném zachycení, co se týká vstupů a výstupů činnosti, na dva roky. Také se tu musíme vyjádřit k financování a uvést nezbytné náklady na zahájení, na které si přejeme použít dotaci úřadu práce. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!