Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Proč sestavit podnikatelský plán?

Podnikatelský plán je dokument, ve kterém podnikatel shrnuje cíle firmy, způsoby jejich dosažení a další důležité informace o podnikatelském záměru. Měl by být základem podnikání a to ještě před tím, než se do samotného podnikání pustíme, protože může posloužit jako prevence chybných kroků a užitečná pomůcka při získávání financí na realizaci projektu. 

Podnikatelský plán zodpovídá základní otázky spojené s podnikáním:

·       Kdo a proč? (Vize podnikání)

·       Co a jak? (Dlouhodobé cíle a strategie, Produkt, Financování)

·       Pro koho? (Zákazník) 

Má tedy rozhodující význam nejen jakožto teoretická příprava na podnikání, ale i jako forma prezentace projektu. V jednotlivých částech podnikatelského plánu rozebíráme všechny dílčí části podnikání a činitele, které na ně mají vliv. Identifikujeme příležitosti i možná rizika s cílem kriticky zhodnotit podnikatelský záměr bez jakéhokoliv idealizování. Z tohoto důvodu je nutno podložit jednotlivé aspekty podnikání analýzami a výzkumy, které kvantifikují naše odhady v reálných cifrách.

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Podnikatelský plán je vlastně stručnou verzí strategického marketingového plánu. Definuje a analyzuje odvětví podnikání, určující znaky produktu, legislativní opatření ovlivňující trh, ekonomická východiska, oblast spotřebitelů i konkurenci.

Ujasnění cílů a cest k jejich dosažení

Pokud je podnikatelský nápad prvním krokem k podnikání, podnikatelský plán by měl být tím druhým. Dává tak podnikateli nebo potenciálnímu podnikateli možnost hlouběji se zamyslet nad projektem jako celkem i v jeho jednotlivých aspektech. I skvělý podnikatelský nápad totiž může ztroskotat díky nepozornosti, podceňování rizik a opomíjení veličin ovlivňujících podnikání. Při zhotovování podnikatelského plánu všechny nedostatky podnikatelského záměru vyjdou najevo.

Sestavením podnikatelského plánu přesně definujeme podnikatelský záměr. Konkretizujeme trhy, na kterých chceme podnikat, image firmy, finanční strategii, inovace oproti konkurenci, způsoby distribuce a podobně.

Hlavní firemní cíle je třeba kvantifikovat a analyticky vyhodnotit, díky tomu máme možnost definovat případná rizika podnikání hned zpočátku a případně upravit podnikatelský plán tak, abychom se jim vyhnuli. Podnikatelský plán také pomáhá při zaplnění slepých míst původní myšlenky.

Výsledný dokument nám umožňuje porovnání našich představ o podnikání s realitou, zhodnocení východisek podniku i jeho potenciál.

  

Prezentace

Hotový podnikatelský plán může podnikateli posloužit jako vizitka. Oslovujeme jím třeba zákazníky, kteří si z něj mohou udělat představu o prioritách podnikatele a podrobnostech celého projektu. Je to ale také podstatný dokument, pokud žádáme o podnikatelský úvěr nebo chceme pro svůj projekt získat investory. Ti mají možnost zhodnotit vize a potenciál předkládaného projektu a snáz se tak rozhodnout, zda ho financovat. 

Ani bezchybný podnikatelský plán není zárukou úspěchu, ale jeho sestavení nám umožňuje minimalizovat rizika spojená se vstupem na trh i s celým podnikáním. Kritická úvaha o podnikatelském záměru nám pomáhá dát často naivním představám o podnikání reálnou formu a vyhnout se tak neuváženým podnikatelským krokům.

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!