V českém prostředí se volba strategie poslání firmy zatím příliš nenosí. Což je na škodu, protože jak se záhy přesvědčíte, bez poslání není cíle. Stanovení strategie poslání pomáhá dané firmě se prezentovat v očích veřejnosti, motivovat zaměstnance a posunovat se k cíli.
Cesta k cíli
Abyste mohli plánovat budoucnost, musíte mít představu o tom, čeho chcete dosáhnout. I z tohoto důvodu si firmy definují poslání společnosti. Jasná definice poslání firmy prezentuje cíle společnosti na veřejnosti a uvnitř podniku. Zároveň také vytváří ve společnosti povědomí, že jste silným partnerem s budoucností. Navíc vás stanovení poslání ovlivňuje při rozhodování a tím vás vede k vytýčenému cíli.
Změna poslání
Z předchozího textu vyplynulo zjištění, že poslání je nástrojem strategického řízení. Poslání firmy se s ohledem na požadavky trhu může měnit. Nemělo by se měnit ale často, jenom v nejnutnějších případech spojených s razantní změnou aktivit daného podnikatelského subjektu. Poslání s jasnou vizí vypovídá o silné firemní kultuře. Hodnoty poslání nebo jeho některé části motivují zaměstnance k výkonu, investory k akci a zákazníky k nákupu. Ve výsledku to přináší loajalitu, investice a zisk.
Příklady poslání firem
Posláním firmy Kooperativa
pomocí kvalifikovaného lidského zázemí, kvalitních a moderních technologií a know-how poskytovat zákazníkům neustále se zkvalitňující výrobky a služby ve všech svých oblastech činnosti, při udržení přijatelné ceny.
Poslání firmy Tesco
ve všech svých činnostech uplatňovat základní poslání, které spočívá v neustálé snaze poskytnout zákazníkům nejvyšší hodnoty, a získat tak jejich dlouhodobou loajalitu.
Poslání společnosti ČEZ Obnovitelné zdroje
podílet se na zvyšování výroby elektřiny z obnovitelných zdrojů s ekonomickým přínosem pro skupinu ČEZ.
Poslání firmy Kofola
naše poslání je naše mise. My jsme Kofola. S nadšením usilujeme o to, co je v životě opravdu důležité: milovat, žít zdravě a stále hledat nové cesty.
Pamatujte! Stanovení strategie poslání firmy vás odliší od ostatních a posune vpřed. Nezapadnete v šedi firem, které říkají to samé a většinou to samé také dělají.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy