Sestavení zakladatelského rozpočtu by mělo předcházet každému počátku nového podnikání. Je součástí podnikatelského plánu a rozsah jeho vypracování závisí na plánovaném rozsahu vaší budoucí činnosti. Plánujete-li nabízení služeb po internetu nebo svým známým po telefonu, nebudete pravděpodobně potřebovat nic víc, než PC s připojením k internetu a telefon. Zde se váš zakladatelský rozpočet zredukuje na pár jednoduchých položek. Je-li však vaším cílem podnik s rozsáhlejší výrobou, nabídkou, či prodejem produktů a služeb, máte-li v plánu přijmout zaměstnance a hledáte-li investory, precizně vypracovaný zakladatelský rozpočet by měl být samozřejmostí.
- je velice důležité vědět, kolik peněz budeme na rozjezd podniku potřebovat
- je důležité počítat s počáteční fází „hladovění“ podniku – se stavem, kdy podnik vynakládá finanční prostředky na výrobu, marketing, či různé služby, ale příliv prostředků od zákazníků je z mnoha důvodů minimální (hledání cesty k zákazníkům, získání obliby produktu či služby, splatnost prvních vystavených faktur a pod.)
- odkud můžeme finanční prostředky čerpat a jaké z toho pro nás vyplývají důsledky. Budeme financovat podnikání z vlastních úspor nebo budeme hledat společníky? Využijeme půjček či úvěrů? Vyhodnocením kladů a záporů každé z variant bychom měli vybrat možnost, která bude pro náš podnik nejpřínosnější.
- definice cílů a plánů na konkrétní časová období
- předpokládaný rozsah výnosů, výdajů a zisku
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy