Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Jak probíhá řízení o stížnosti kvůli nevyžádanému obchodnímu sdělení

Ať již jsme v pozici podnikatele, který rozeslal obchodní sdělení potenciálním zákazníkům bez jejich předchozího souhlasu, či naopak v pozici podnikatele, kterého nevyžádané obchodní sdělení obtěžují, a podal na ně stížnost, v obou případech nás bude zajímat, jak takové řízení probíhá.

Dané informace se ale mohou hodit samozřejmě i těm, kteří o podání stížnosti na nevyžádaná obchodní sdělení uvažují, a zajímalo by je, nakolik je podobné řízení náročné. Důkazní břemeno je při podání stížnosti plně na straně oznamovatele, takže pokud si chceme na nevyžádané obchodní sdělení stěžovat, musíme nejen uvést všechny požadované skutečnosti ve formuláři, který je k dispozici na stránkách Úřadu pro ochranu osobních údajů, ale bude zapotřebí též přiložit dostupné důkazní materiály, případně uvést, kde je možné je získat.

Také je zapotřebí, abychom uvedli, jaké jsme již ve věci učinili kroky, například, zda jsme dotyčného odesílatele nevyžádaných sdělení upozornili na to, že si nepřejeme, aby nám daná sdělení chodila, případně zda jsme v této věci nečinili nějaké jiné kroky, nejčastěji ve formě oznámení poskytovateli služeb elektronických komunikací, který je stejně jako sám podnikatel oprávněn podat vedle stížnosti na Úřad pro ochranu osobních údajů, oprávněn hájit zájmy dotčených uživatelů služeb elektronických komunikací i u soudu.

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů je sice možné učinit též telefonicky, ale v návazné komunikaci musíme doložit potřebné doklady.

Vzhledem k tomu, že jako oznamovatelé nejsme podle Správního řádu účastníky řízení, nemáme v průběhu kontrolních a sankčních řízení prováděných Úřadem pro ochranu osobních údajů, oprávnění podávat opravné prostředky. Vyrozumění o řešení naší stížnosti nám bude zasláno pouze na náš email, který jsme uvedli do kontaktů.

Což ovšem nijak nebrání obrátit se s žalobou též na soud nebo orgány činné v trestním řízení. To musíme ostatně učinit i v případě, pokud v souvislosti s nevyžádaným obchodním sdělením požadujeme omluvu či finanční satisfakci, protože Úřad pro ochranu osobních údajů může rozhodovat sice o sankcích, ale nikoliv o nárocích satisfakční povahy. 

Co se týká zmíněného vyrozumění, vzhledem k tomu, že úřad řeší stovky stížností měsíčně, můžeme ho očekávat v řádu několika měsíců. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!