Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Analýza trhu

Analýza trhu je důležitá součást pro určení zaměření projektu, výrobního programu, potřebné technologie apod. Výsledek analýzy trhu poskytuje základ pro provedení dalších kroků a podnikatel získává informace potřebné pro jeho další rozhodnutí o jeho podnikání.

Marketingový výzkum umožňuje identifikovat tržní příležitosti a rizika podnikatelského projektu. To představuje základní východisko pro určení strategie projektu.

 

Marketingový výzkum (analýza trhu a poptávky)

Náplní marketingového výzkumu je získávání, analýza a hodnocení informací o trhu a jeho okolí. Zahrnuje tyto faktory:

  • poptávka a konkurence

  • potřeby a chování zákazníků

  • konkurenční produkty a marketingové nástroje

 

Po získání a vyhodnocení marketingových informací je pro potřeby technicko-ekonomické studie dále potřeba:

Stanovit cílový trh projektu včetně popisu a analýzy jeho struktury

  • definice trhu (skupiny výrobků, regiony)

  • charakteristika produktu (šíře sortimentu, kvalita, design, balení, prodejní služby, záruční podmínky)

  • cenová úroveň (rabaty, platební podmínky)

  • podpora prodeje (reklama, public relations)

  • charakteristika zákazníků

  • využití výrobních kapacit

  • struktura distribuce (distribuční kanály, geografická rozloha)

  • konkurence (z hlediska kvality, sortimentu, reklamy, ceny, dodacích podmínek)

  • kvantitativní charakteristiky trhu (objem trhu, míra nasycení, růst trhu, pozice trhu apod.)

    Mám zájem, jak si mohu objednat?

    Volejte: +420 607 044 665

    Pište na: info@altaxo.cz

  • kvalitativní charakteristiky trhu (potřeby zákazníků, intenzita konkurence apod.)

 

Analyzovat zákazníky

  • co se na trhu nakupuje

  • proč se nakupuje

  • jaké jsou motivy zákazníků

  • kdo jsou kupující

  • kdo rozhoduje o nákupech

  • kdy a kolik se zboží nakupuje

  • kde se uskutečňují nákupy

 

Definovat segment trhu

  • z hlediska geografického

  • lingvistického

  • sociálně demografické struktury

  • psychologická kritéria (inovativnost zákazníků a jejich status)

 

Analyzovat tržní konkurenci

  • konkurenční faktory (současní konkurenti, potenciální konkurenti, substituční výrobky či služby)

  • konkurenti na jednotlivých segmentech trhu a jejich síla

 

Analyzovat distribuční kanály

Distribuční kanály zajišťují propojení výrobce a koncového uživatele. Mezi základní způsoby distribuce patří:

  • distribuce pomocí velkoobchodu

  • distribuce pomocí maloobchodu

  • distribuce přímo odběrateli

 

Analyzovat obor

  • životní cyklus oboru (určit ve které fázi se obor nachází)

  • intenzita konkurence v oboru (bariéry vstupu a výstupu z oboru)

 

Stanovit budoucího vývoje poptávky - nejdůležitější a nejobtížnější

  • odhad skutečného celkového objemu trhu

  • odhad tržního potenciálu (maximální možná poptávka)

  • prognóza vývoje celkového vývoje trhu nebo tržního segmentu 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!