Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Jak vytvářet firemní kulturu? Vize, mise a hodnoty firmy.

Pokud nechceme, aby se tvorby firemní kultury ujali sami zaměstnanci, a chceme ji mít naopak alespoň částečně pod kontrolou, je dobré začít ji budovat shora. Předcházet tomu by měly strategické úvahy nad posláním vaší firmy, vizí a nad hodnotami, které jsou pro vaši firmu zásadní. Od těchto úvah se bude odvíjet to, jak by měla firemní kultura vypadat.

Jiné hodnoty jsou důležité pro auditorskou nebo poradenskou společnost (profesionalita, ale také diskrétnost) a jiné zase pro firmu obchodní (spolehlivost) nebo kurýrní službu (rychlost a flexibilita). Posláním (misí) se rozumí krátké vysvětlení toho, proč firma vůbec existuje – tedy co a pro koho dělá. Někdy také nastiňuje to, jakým způsobem svých cílů dosahuje. Mise by se měla odlišovat od formulací konkurentů. Vize pak shrnuje to, čím společnost chce být. Představuje novou budoucnost firmy a směr, kterým by se měla dát. Vize je tedy základem pro stanovení strategických cílů společnosti a konkrétních změn, které je třeba k dosažení tohoto stavu provést.

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Než se do formulací vize a mise pustíte, není od věci projít si na internetu webové stránky nejen vašich konkurentů, ale třeba také velkých mezinárodních společností, které je zde pravděpodobně budou mít uvedeny – pro inspiraci a pro srovnání.

 

Dalším krokem při budování firemní kultury je tvorba konkrétních nařízení či doporučení, jimiž by se měli VŠICHNI zaměstnanci (tedy i vrcholový management) řídit při provádění pracovních úkolů – jak postupovat v kontaktu se zákazníky, ale také dodavateli či dalšími obchodními partnery, co dělat v nestandardních situacích. Čím je firma menší, tím je samozřejmě celý proces jednodušší. Důležitá v něm je i zpětná vazba od zaměstnanců. Jednotlivá nařízení by samozřejmě neměla jít proti sobě, jinak zaměstnanci některá z nich zkrátka nebudou dodržovat (např. požadavek na co nejnižší množství reklamací a požadavek vstřícného jednání se zákazníky). Každé nové doporučení by mělo být v souladu s vizí, misí, hodnotami firmy a s již zaběhnutou firemní kulturou. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!